تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۰۱۰۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

خدمات پست بانک ایران در روستا‌ها در راستای استراتژی توسعه فراگیری مالی دولت است

‌می‌متالز - معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم امضای نخستین تفاهم نامه همکاری بین بانکی فی مابین پست بانک ایران و بانک دی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه پست بانک ایران اظهار داشت: خدمتی که امروز توسط پست بانک ایران ارائه می‌شود در راستای استراتژی فراگیری مالی یا شمولیت مالی (Financial Inclusion) دولت است که در حال تدوین آن در وزارت امور اقتصادی و دارایی هستیم که مفهوم آن ارائه خدمات بانکی، بیمه‌ای و بورسی به تمام مردم در اقصی نقاط کشور با کمترین هزینه است.

به گزارش می‌متالز، وی ضمن بیان مطالب فوق افزود: کشور‌های G۲۰ در سال گذشته استراتژی فراگیری مالی یا شمولیت مالی را تدوین نمودند که در حال حاضر ما نیز در ایران در حال تدوین آن هستیم که در این راستا فراگیری مالی را در سطح کشور گسترش می‌دهیم و در واقع این همان بانکداری عاملی است که امروزه در حال انجام است.
معمارنژاد با اشاره به تاکیدات مدیران عامل پست بانک ایران و بانک دی درخصوص بانکداری عاملی تصریح کرد: استفاده از بانکداری عاملی یک بازی برد-برد برای تمام ذینفعان فعال دراین حوزه است که در راستای آن پست بانک بعنوان بانک عامل با دریافت کارمزد در این خصوص منفعتی کسب می‌نماید و برای بانک دی نیز موجب کاهش قیمت تمام شده پول و همچنین برای مشتریان آن نیز دریافت خدمات با هزینه کمتر انجام می‌شود.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: پست بانک ایران در مدل کسب و کار خود با عنوان بانکداری دیجیتال که در حال تدوین آن است، باید بانکداری عاملی را بعنوان یک خط جدید کسب و کار در نظر بگیرد.
معمارنژاد در پایان از زحمات و تلاش‌های مجموعه کارکنان بانک دی و پست بانک ایران در راستای خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و اقشار آسیب پذیر روستایی قدردانی نمود.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران شادا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده