تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۰۰۹۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دادستان خواف خبر داد:

تخلف ۵ هزار میلیارد ریالی در یک شرکت معدنی در سنگان خواف

‌می‌متالز - دادستان خواف با اشاره به تخلف ۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریالی در یک شرکت معدنی پلاسری در سنگان خواف گفت: مدیر این شرکت معدنی بازداشت شد.

به گزارش می‌متالز، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خواف با اشاره به توسعه فعالیت‌های صنعتی و معدنی در منطقه سنگان گفت: تخلفات و جرایم حوزه بهره برداری معادن علاوه بر تبعات سنگین زیست محیطی و تغییر شرایط زندگی مردم شهرستان باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری به مردم منطقه و تضییع حقوق بیت المال شده است که بر این اساس برخورد با متخلفان از مهم‌ترین فعالیت‌های این دادسراست.

مهدی قلی زاده با تاکید به اینکه دادسرای شهرستان برای توسعه زیرساخت‌ها و رفع موانع تولید از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود افزود: با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی و بررسی‌های انجام شده یکی از مدیران متخلف حوزه شرکت‌های پلاسری بازداشت شد.

وی به نقش دادسرا در رفع موانع تولید و حمایت صددرصدی از فعالیت‌های بخش خصوصی ضمن حفظ حقوق بیت المال و توسعه پایدار در شهرستان اشاره کرد و افزود: شرکت پلاسری متخلف با تخریب اراضی ملی به میزان ۱۷۰ میلیارد ریال، استخراج غیرمجاز ماده معدنی، نقل و انتقال مال غیر به میزان تقریبی ۳۴۴۰ میلیارد ریال، عدم پرداخت حق دولتی به میزان ۲۲۴ میلیارد ریال و کتمان اطلاعات مربوط به درآمد حاصل از بهره برداری به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد ریال باعث تخلفات گسترده‌ای جمعا معادل ۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب خواف رویکرد دستگاه قضا برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم محروم منطقه را از اصلی‌ترین برنامه‌های دادسرا اعلام کرد.

شهرستان خواف در جنوب شرقی استان خراسان رضوی قرار داشته و صاحب بزرگترین ذخایر سنگ آهن خاور میانه بوده و ده‌ها کارخانه فرآوری سنگ آهن در منطقه سنگان خواف در حال فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده