تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۰۱۱۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار همدان خبر داد:

سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنایع معدنی همدان

‌می‌متالز - استاندار همدان گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان برای احداث واحد‌های صنعتی معدنی توسط بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری شده که بخشی از آن‌ها در ماه‌های آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، «سیدسعید شاهرخی» روز چهارشنبه در جریان سفر به اسدآباد و بازدید از شرکت «کنسانتره کاسپین صنعت» این شهرستان، اظهار داشت: در حوزه فرآوری سنگ‌های معدنی پروژه‌های مهمی در حال اجراست که در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی استان همدان بسیار اثرگذار است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ نوع مواد معدنی از معادن استان استخراج می‌شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که زیبنده این منطقه نبود.

استاندار همدان با اشاره به تدوین برنامه جهش تولید در استان گفت: بیش از هشت هزار میلیارد تومان پروژه در این راستا در حال اجرا است که ۶ هزار میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی و ۲ میلیارد تومان توسط دولت در حال انجام است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: سیاست ما در استان حمایت از واحد‌های تولیدی است و هیچ مشکلی در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های لازم نداریم.

او منطقه ویژه اقتصادی «جهان آباد» به وسعت هزار و ۱۰۰ هکتار و برخوردار از زیرساخت‌های برق، آب و گاز را آماده سرمایه‌گذاری دانست و افزود: در شهرستان اسدآباد نیز، اراضی خوب و مطلوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که قابل توجه است.

استاندار همدان تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده واگذاری است و دستگاه‌های اجرایی در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.

وی در پایان از شرکت کنسانتره کاسپین صنعت به عنوان یکی از کارآفرینان کشوری یاد کرد و از زحمات مدیران این مجموعه در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی شهرستان اسدآباد قدردانی کرد.

استاندار همدان در ادامه سفر‌های شهرستانی خود به اسدآباد سفر کرد و ضمن دیدار و گفتگو با مسوولان محلی و شرکت در جلسه شورای اداری، از روند ساخت و ساز چند طرح عمرانی و صنعتی در این شهرستان بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده