تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۵۱۱۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح توسعه پتروشیمی هگمتانه بزودی اجرایی می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه شرکت پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری می‌رسد، گفت: طرح توسعه این مجتمع بزرگ پتروشیمی با پیگیری های انجام شده در ماه‌های آینده آغاز می شود.
طرح توسعه پتروشیمی هگمتانه بزودی اجرایی می‌شود

به گزارش می متالز، «حمیدرضا متین» روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از مجتمع پتروشیمی هگمتانه با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه برای حدود ۲۳۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، اظهار داشت: این طرح به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی پزشکی امروز و بعد از ۱۸ سال به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: آغاز فعالیت پتروشیمی هگمتانه علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی کشور در زمینه پی وی سی پزشکی، از خروج ارز برای واردات این محصول نیز جلوگیری می کند.

متین با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد پی وی سی پزشکی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود، افزود: پتروشیمی هگمتانه می‌تواند ۱۷ تا ۲۲ درصد از حجم واردات این محصول به کشور را کاهش دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز این طرح توسط سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد توسط پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد نیز توسط سرمایه گذار خارجی تامین شده است.

 درهمین ارتباط، استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه همدان با هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری به ثمر نشسته است، گفت: بهره برداری از این واحد، کشور را از واردات پی وی سی پزشکی بی‌نیاز می‌کند.

سیدسعید شاهرخی اظهار داشت: بعد از حل مشکلات پتروشیمی هگمتانه مثل مشکل آب و خوراک با همکاری شرکت پتروشیمی ایران و سرمایه گذار بخش خصوصی این واحد بعد از ۱۸ سال به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: افتتاح پتروشیمی گام بزرگی در جهت خدمت به مردم استان همدان است که ۱۸ سال طول کشید اما با تلاش و همکاری همه مجموعه ها این طرح به بهره برداری می رسد که علاوه بر اشتغالزایی موجب ارزآوری و بی نیازی کشور به واردات پی وی سی گرید پزشکی می شود که در خاورمیانه بی‌نظیر است. 

پتروشیمی هگمتانه با ظرفیت ۷۰ هزار تن محصول بزرگترین واحد تولیدی استان همدان محسوب می‌شود. 

مجتمع پتروشیمی هگمتانه امروز و در آیینی با حضور مقامات کشوری و محلی و از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهوری به صورت رسمی افتتاح می شود.

عناوین برگزیده