تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۰۱۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

اتحادیه فولاد اروپا عوارض گمرکی لوله های فولادی را تمدید کرد

می متالز - کمیسیون اروپا در روز چهارشنبه اعلام کرد که عوارض گمرکی واردت لوله های فولادی و آهنی وارداتی از روسیه و اوکران را تا پنج سال دیگر تمدید خواهد کرد‌.
اتحادیه فولاد اروپا عوارض گمرکی لوله های فولادی را تمدید کرد

به گزارش می متالز، عوارض گمرکی لوله های یک پارچه از 24.1 درصد تا 35.8 درصد برای واردات از روسیه و از 12.3 درصد تا 25.7 درصد برای واردات از اوکراین متغیر خواهد بود. عوارض گمرکی در سال 1997 ، زمانی که مشخص شد روسیه و اکراین در حال دامپینگ قیمت (کاهش قیمت بیش از هزینه های تمام شده) در اروپا هستند به اجرا درآمد و طی تصمیم اخیر کمیسیون؛ تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.
اتحادیه اروپا برای واردات آهن و فولاد داری پنجاه و دو ممیز یا قانون حمایت از واردات می باشد که بسیاری از انها از برای واردات از چین و مابقی آنها برای کشور هایی مانند هند، روسیه و ترکیه طراحی شده است.
استدلال اتحادیه فولاد اروپا از ادامه برقراری عوارض گمرکی مبتنی بر این است که در صورت اتمام مدت زمان این قانون، دوباره جنگ قیمتی بر سر محصولات ذکر شده شروع خواهد شد و این هرگز به نفع اتحادیه فولاد اروپا نخواهد بود، لذا تا در نظرگرفتن راه یا قانون جدیدی در این تجارت، این عوارض برقرار خواهد ماند. اتحادیه ها، صنایع پایین دستی، بازارها و دستمزد ها از مواردی هستند که به شدت تحت تاثیر منفی کاهش عوارض گمرکی قرار خواهند گرفت.
صنعت فولاد و زیر مجموعه های آنَ در اروپا دارای ۱۳۰۰۰ کارمند است که عمده آن ها در جمهوری چک، فرانسه ، المان و ایتالیا می باشند. حذف یا کاهش عوارض گمرکی علاوه بر جنگ قیمتی در بازار و تاثیر بر تقاضا می تواند دستمزد ها و بهای تمام شده این محصولات را تحت تاثیر قرار دهد که منجر به رکود صنعت، بیکاری و افزایش دستمزد ها خواهد شد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده