تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۴۵
بازدید: ۵۳۱
کد خبر: ۲۰۱۶۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رنجبر:

تهاتر بدهی‌های هپکو به بانک‌های عامل ابلاغ شود/ لزوم پرداخت معوقات کارگری در روز‌های پایانی سال

‌می‌متالز - نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو گفت: تهاتر بدهی‌های هپکو هرچه سریعتر باید صورت گیرد و هر روز تأخیر باعث بروز مشکلات دیگری برای شرکت خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل رنجبر، نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو به تشریح آخرین وضعیت این شرکت پرداخت و اظهار کرد: در چند سال اخیر وضعیت هپکو مورد توجه رسانه‌ها بوده و برخی مسوولان اقداماتی را با تأخیر برای بهبود شرایط هپکو انجام داده اند یا پاسخ کارگران را از طریق فضای مجازی یا صداوسیما اعلام کرده اند.

رنجبر بیان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان و با تلاش و اعتراضات صنفی کارگران که گاهی اوقات منجر به تاوان سنگین برای کارگران شده و پیگیری مسوولان، بخشی از خواسته‌های کارگران هپکو مانند تغییر سهامدار عمده شرکت و به کارگیری مدیران متخصص در مجموعه هلدینگ محقق شده و همچنین به گفته مسوولان مساله تهاتر بدهی‌های این شرکت هم به سرانجام رسیده، اما چند خواسته دیگر از مسوولان داریم که حل این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان باعث رونق تولید در هپکو می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو بیان کرد: با توجه به تصویب و تأیید شدن بحث تهاتر بدهی‌های هپکو لازم است مسوولان در خصوص ابلاغ این مصوبه از طریق دولت و بانک مرکزی به سایر بانک‌ها اقدام سریعی انجام دهند. هر روز تأخیر ابلاغ این مصوبه به بانک‌های مربوطه مشکلات دیگری را برای هپکو ایجاد می‌کند و گره دیگری را به کار این شرکت می‌اندازد.
وی تصریح کرد: در اصل با توجه به ۱۳ سال رها سازی زیر ساخت‌های مالی شرکت، لازم است اصلاح ساختار مالی به معنای واقعی صورت پذیرد و هر چه سریعتر سازمان تامین اجتماعی با برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، سرمایه مورد نیاز برای گردش مالی و رونق تولید در اختیار شرکت قرار بدهد.

رنجبر با بیان اینکه باید هرچه سریعتر ثبت رسمی شرکت صورت گیرد و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل هلدینگ هپکو و مجموعه اراک به صورت رسمی ثبت شوند، افزود: تا اعضای هیات مدیره و مدیرعامل به صورت رسمی ثبت نشوند عملا برای عقد قراداد‌های رسمی و کاری با مشکل مواجه خواهیم شد.

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو حمایت واقعی دولت، مجلس و تأمین اجتماعی از تولید در هپکو را با عقد قرارداد‌های کاری واقعی و تأمین سرمایه در گردش برای تأمین قطعات مورد نیاز شرکت عنوان کرد و گفت: بخش عظیمی از معادن کشور نیاز به محصولات هپکو دارند و با راه اندازی خطوط تولید در این شرکت می‌توان از واردات بی رویه محصولات دست دوم کشور‌های خارجی که با نفوذ اشخاص وارد کشور می‌شود، جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: معادن ایران به دلیل انتخاب نامناسب محصولات مورد نیاز و نبود خدمات پس از فروش تبدیل به گروستانی از محصولات خراب شده و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در بهره برداری از معادن کشور شده است. با این حال هپکو آمادگی دارد که از نظر تجهیزات و نیروی متخصص انسانی و خدمات پس از فروش مناسب با تولید و وارد کردن محصولات مورد نیاز راهسازی، کشاورزی و معدن، ارائه خدمات پس از فروش این محصولات را تضمین کند.

رنجبر تضمین پرداخت حقوق کارگران از دیگر مطالبات آنان عنوان کرد و گفت: تعیین تکلیف معوقات سنوات کارکنانی که بازنشسته شده اند و آنان که سابقه کاری خود را به پایان رسانده، اما به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه آنان، هنوز بازنشسته نشده اند از دیگر مطالبات کارگران شرکت است.

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو از مسوولان خواست با توجه به فرارسیدن ایام پایان سال و نیاز مبرم کارگران به حقوق وعیدی خود، هرچه سریعتر حقوق بهمن و عیدی آنان پرداخته شود و تسویه مالی آنان تا پایان سال صورت گیرد.

در ویدئوی زیر بخشی از اظهارات یکی از کارکنان هپکو را می‌شنوید که مشکلات کارگران را شرح می‌دهد:

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده