تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۰۲۴۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ملایم اونس طلا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا

می متالز - قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در آستانه آغاز نشست بانک مرکزی آمریکا افزایش ملایمی داشت.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۳۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۳۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۷۲۹ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

مارگارت یانگ، استراتژیست شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: بانک مرکزی آمریکا ممکن است به نگرانی‌ها پیرامون رشد تورم بپردازد و حتی خرید اوراق قرضه را جلو بیاندازد تا رشد بازده اوراق قرضه را جبران کند و این امر برای قیمت طلا بسیار مثبت خواهد بود. در مجموع، با در نظر گرفتن خوش بینی مربوط به عرضه واکسن‌های کووید ۱۹ و تصویب بسته کمک اقتصادی در آمریکا، احساسات منفی است.

انتظار می‌رود سیاستگذاران در نشست هفته جاری کمیته بازار آزاد فدرال پیش بینی کنند که اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۱ سریعترین نرخ رشد چندین دهه گذشته را خواهد داشت و افزایش روند واکسیناسیون و بسته کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری باعث کاهش بیکاری و رشد تورم می‌شود.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: احیای قوی از پاندمی، نگرانی‌ها را نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا برانگیخته است. با این حال جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا و همکارانش کاملا مصر بوده اند که هنوز فاصله زیادی با اشتغال حداکثری وجود دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد صبور باشند.

در این بین، صعود بازار‌های سهام آسیایی تحت تاثیر خوش بینی به احیای اقتصادی سریعتر، عاملی است که قیمت طلا را تحت فشار قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۰.۳۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۱۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۲۳۸۵ دلار و ۶۱ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۲۱۳ دلار و ۴۶ سنت ایستاد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده