تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۰۲۴۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

کاهش ۷۵ درصدی تقاضا در بازار طلا / روند افزایشی نرخ

می متالز - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه چند سال است که بر بازار طلا رکود حاکم شده، گفت: امروز تقاضا در بازار طلا در حد ۱۵درصد است اما با توجه به ایام پایانی سال نرخ ها افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم محمدولی در مورد وضعیت بازار طلا و جواهر در ایام پایانی سال، اظهار داشت: شنبه و یکشنبه این هفته با کاهش قیمت در حد ۲ درصد مواجه بودیم؛ به شکلی که نرخ طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸ هزار تا یک میلیون و ۱۲ هزار تومان و نرخ سکه (طرح جدید) نیز ۱۰ میلیون و ۲۸۰ تا ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود:، اما در این دو روز به جهت رسیدن به روز‌های پایانی سال و با توجه به خرید سکه به عنوان سرمایه گذاری مناسبتی شب عید، قیمت‌ها کمی با افزایش مواجه شده است؛ به گونه‌ای که نرخ طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۱۰ تا یک میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و نرخ سکه (طرح جدید) نیز به ۱۰ میلیون و ۹۳۰ تا ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: میزان تقاضا در بخش مصنوعات طلا بالا نیست و اکثر مردم به دنبال خرید طلای آب شده و سکه به عنوان محلی برای سرمایه گذاری هستند.

محمدولی گفت: اگر پارسال در همین روزها، میزان تقاضا ۴۰ درصد بود امروز تقاضا به زیر ۲۰ درصد و در حدود ۱۵ درصد رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اگرچه این موضوع موجب کسادی و رکود بازار و اصناف مرتبط شده است، اما واقعیت این است که مردم پولی برای خرید ندارند؛ مردم به دنبال خرید ضروریت‌ها هستند و تمایلی به خرید طلا ندارند.

وی ادامه داد: چندین سال است به خصوص امسال با رکود و تقاضای پایین در بازار طلا مواجه هستیم. دولت باید در سیاست‌های اقتصادی خود تجدیدنظر کند چراکه ابزار حل مشکلات در خارج از مرز‌های کشور نیست.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده