تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۱۹۳۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چه آینده‌ای در انتظار فلز زرد قرار دارد؟

‌می‌متالز - کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به اینکه سخت است که بخواهیم به طور دقیق برای بازار طلا پیش‌بینی کرد، گفت: انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازار طلا روند کاهشی داشته باشد، اما این افت کمتر از ۱۰ درصد خواهد بود مگر این که اتفاق سیاسی خاصی رخ دهد که به تبع آن بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم محمدولی-کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به ثبات قیمت طلا در بازار فلز زرد، گفت: بازار طلا رابطه مستقیم با بازار ارز دارد، زیرا مکمل یکدیگر هستند؛ همچنین نرخ اونس جهانی نیز تأثیر مستقیمی بر بازار طلا می‌گذارد؛ بنابراین هر زمان که اتفاق خاصی در این حوزه‌ها بیفتد، قیمت طلا هم بلافاصله دچار نوسان می‌شود.

وی افزود: بسیار سخت است که بخواهیم به طور دقیق برای بازار طلا پیش‌بینی انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازار طلا روند کاهشی داشته باشد، اما این افت کمتر از ۱۰ درصد خواهد بود مگر این که اتفاق سیاسی خاصی رخ دهد که به تبع آن بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

کارشناس بازار طلا و جواهر با بیان اینکه اگر آرامش در بازار باشد رونق تولید و کسب و کار بهتر از گذشته خواهد شد؛ تصریح کرد: قدرت خرید مردم برای یک گرم طلای ساخته شده، شاید مساعد نباشد، اما اگر قیمت‌ها کاهشی شود قدرت خرید مردم نیز بیشتر خواهد شد.

محمدولی با اشاره به اینکه فعلا آرامش بیشتری در بازار حاکم است، گفت: کاهش نرخ ارز، اونس طلا جهانی و مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشور‌ها از دلایل اصلی نوسنات قیمت طلا در بازار است و انتظار می‌رود که بیش از آن که این بازار افزایشی باشد، روند کاهشی خود را ادامه دهد و در همین رنج قیمتی نوسان کند.

وی تاکید کرد: هر رویدادی در دنیا به خصوص در حوزه سیاست می‌تواند بر قیمت طلا اثرگذار باشد؛ بنابراین رویداد‌های مهم سیاسی به ثبات بیشتر در بازار فلز زرد می‌شود و باعث رونق بازار طلا نیز می‌شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده