تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۷۳۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشتی‌آرای اعلام کرد: بازار در آرامش است؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آتی

‌می‌متالز - کشتی آرای از برقراری آرامش در بازار طلا و ارز و کاهش حباب سکه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود قیمت‌ها در روز‌های آینده نیز در همین سطح باقی بماند.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز‌های اخیر، اظهار داشت: باتوجه به عدم تغییر چشم گیر قیمت جهانی طلا در دو هفته اخیر و همچنین مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی و وضعیت مطلوب منابع ارزی، قیمت‌ها در روز‌های اخیر با نوسان شدید همراه نبوده است.

وی با بیان اینکه نوسانات فعلی در بازار ارز عادی است، گفت: قیمت دلار در چند روز اخیر ثابت مانده و به همین دلیل نیز هم اکنون قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون تومان، ربع سکه ۵ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۳ میلیون تومان تعیین شده و مبنای داد و ستد است.

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه نوسانات روزانه قیمت طلا و سکه طبیعی است، افزود: قیمت هر مثقال طلای آبشده نیز ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۷۲۲ هزار تومان است.

کشتی‌آرای درباره حباب سکه گفت: باتوجه به تعادل نسبی عرضه و تقاضا در بازار حباب سکه هم اکنون یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است که نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته است، حباب سکه در هفته‌های قبل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بازار طلا و ارز با آرامش همراه است؛ عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است.

او همچنین درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در روز‌های آینده گفت: پیش بینی می‌شود قیمت‌ها در روز‌های آینده نیز در همین سطح باقی بماند و تا تعیین تکلیف نهایی مذاکرات نوسانات بازار طلا و ارز به مانند روز‌های گذشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده