تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۷۰۵۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشتی‌آرای: سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد/ پیش بینی‌ قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

‌می‌متالز - کشتی‌آرای از کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه خبر داده و می‌گوید: با روند فعلی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده نیز قیمت‌ها با کمی کاهش همراه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، ضمن تأکید براینکه تحولات سیاسی در جهان باعث افزایش ۲۸ دلاری طلای جهانی در هفته گذشته شده است، گفت:، اما خبر‌های مثبت سیاسی درباره مذاکرات در داخل کشور باعث افزایش ارزش ریال شده است.

وی افزود: کاهش قیمت ارز از روز شنبه در داخل کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد این درحالی‌است که در روز‌های گذشته شاهد افزایش قیمت ارز در بازار بودیم.

این فعال بازار طلا و سکه ضمن بیان اینکه با کاهش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز برخلاف طلای جهانی، سیر نزولی پیدا کرده است، گفت: قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳ میلیون تومان است. قیمت هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان است.

کشتی‌آرای با تأکید براینکه قیمت انواع سکه نسبت به روز‌های گذشته با کاهش همراه شده است، تصریح کرد: نسبت به روز پنج‌شنبه قیمت سکه حدود ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. باتوجه به کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ها حباب سکه نیز در حال کاهش است.

به گفته وی، حباب سکه از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است؛ ضمن اینکه با توجه به کاهش قیمت ارز، در روز‌های اخیر فروشنده در بازار بیشتر از خریدار شده است که همین امر می‌تواند منجر به کاهش بیشتر حباب قیمت سکه شود.

این فعال بازار طلا و جواهر تأکید کرد: پیش بینی می‌شود با روند فعلی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده نیز قیمت‌ها با کمی کاهش همراه باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده