تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۷۳۷۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

مجوز‌های خرید و فروش طلا در بستر اینترنت با هماهنگی اتحادیه‌ها به زودی فراهم می‌شود

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه معتقدم به جای فروش طلا درشبکه‌های اجتماعی غیرمجوزدار، در بستر سایت‌های اینترنتی مجوز دار این خرید و فروش انجام شود، گفت: با اتحادیه‌های مربوطه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم که به زودی مجوز‌های لازم در حوزه خرید و فروش طلا در بستر اینترنتی فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه‌میرزایی در نشست خبری گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران در مود اعلام ممنوعیت فروش طلا در بستر اینترنت، اظهارکرد: اینکه کسانی دلایلی را پیرامون منع خرید و فروش طلا در بستر اینترنت مطرح می‌کنند باید مورد بررسی قرار گیرد و ظاهر و باطن این مباحث سنجیده شود. ظاهر این است که نگران هستند پول مردم ازدست برود، ولی باطن ممکن است مساله دیگری باشد.

وی افزود: اینکه کسب و کار‌هایی پول مردم را دریافت کردند، اما طلا ندادند دلیل نمی‌شود که فروش طلا را در بستر اینترنت لغو کنیم. بلکه راه حل آن، استفاده از رکن ضامن است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت تصریح کرد: اگر تضامینی از طریق نهاد‌های مالی مانند بیمه، بانک و سایرنهاد‌های مالی ایجاد شود، اعتماد ما به بستر‌های اینترنتی در حوزه فروش طلا فراهم می‌شود.

شاه‌میرزایی با بیان‌اینکه فروش طلا در بستر اینترنت در همه جای دنیا مرسوم است، خاطرنشان کرد: کسانی هستند که می‌گویند طلا را از اینترنت خریداری نکنید، اما خودشان در شبکه‌های اجتماعی بدون مجوز فعالیت می‌کنند و خالی فروشی می‌کنند؛ بنابراین بنده معتقدم به جای فروش طلا درشبکه‌های اجتماعی غیرمجوزدار، در بستر سایت‌های اینترنتی مجوز دار این خرید و فروش انجام شود.

وی تاکید کرد: با اتحادیه‌های مربوطه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم که به زودی مجوز‌های لازم در حوزه خرید و فروش طلا در بستر اینترنتی فراهم شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه بانک‌ها از خرید و فروش طلا منع شده‌اند و نه از تضمین آن، گفت: درست است که نهاد‌های مالی نظیر بانک باید در بحث تضمین کمک کننده سایت‌های اینترنتی مجوز دار باشند. در مقابل از همین اوراق طلا، برای توثیق موردنیاز بانک‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه مقاومت اتحادیه‌های طلا در گذشته در خرید و فروش این کالا در بستر اینترنت، نوعی انحصارطلبی صنفی بوده است، اظهار کرد: اتحادیه‌های طلا و اتحادیه کسب و کار مجازی در حوزه مجوزدهی فروش طلا در بستر اینترنت کوتاهی کردند و این رویه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم به زودی اصلاح خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده