تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۰۴۹۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آینده قیمت طلا و سکه در صورت توافق احتمالی درباره برجام/ قیمت جهانی طلا کاهشی خواهد شد

‌می‌متالز - نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اخبار مثبت توافق مجدد بر سر برجام و کاهشی بودن افق قیمت جهانی طلا از کاهش قیمت طلاو سکه در این بازار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که توافق احتمالی ایران با طرف‌های خارجی حول موضوع برجام چه تاثیری بر بازار طلا وسکه خواهد داشت، به خبرنگار جی پلاس گفت: هرگونه توافق یا نشانه‌های مثبتی از نشست‌های صورت گرفته حاصل شود، ابتدا بر روی قیمت ارز تاثیرگذار خواهد بود و از آنجایی که یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت طلا و سکه نرخ ارز در داخل کشور است، بازار طلا و جواهر نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در نتیجه هر خبر مثبتی در اینباره می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد.

قیمت جهانی طلا کاهشی است

وی در خصوص قیمت جهانی طلا و افق پیش روی آن نیز گفت: معتقد هستم قیمت دلاری طلا با کاهش و سقوط همراه خواهد بود چرا که هم رمزارز‌ها در حال جایگزینی با طلا هستند و هم در مبادلات جهانی سایر ارز‌ها در حال جایگزینی با دلار هستند و به تبع آن شاهد کاهش قیمت طلا نیز خواهیم بود.

وی افزود: ثبات قیمت اونس جهانی در روز‌های اخیر و کاهش قیمت جهانی طلا در ماه‌های گذشته خود نشانگر این است که ارزش و قیمت برابری دلار در بازار‌های جهانی کاهش یافته است.


قیمت هر گرم طلا به یک و نیم میلیون تومان نخواهد رسید

کشتی آرای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مدت زمان کوتاه شاهد رسیدن نرخ طلا به سقف‌های قبلی خواهیم بود یا خیر گفت: به نظر من محال است مجددا شاهد قیمت‌هایی همچون یک میلیون و پانصدهزارتومان برای هرگرم طلا باشیم چرا که با توجه به اخبار مثبت فعلی درباره توافقات، در صورت هرگونه گشایش دیگر این قیمت‌ها را نخواهیم دید.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده