تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۵۲۳
کد خبر: ۲۰۳۸۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

‌می‌متالز - با کاهش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز سه شنبه قیمت طلا افزایش یافت، با اینکه دلار پایین تر، شمش را برای خریداران خارج از ایالات متحده ارزان‌تر و جذاب‌تر کرد و کاهش سود خزانه داری ایالات متحده هم از آن بیشتر پشتیبانی کرد.

طلای اسپات با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۷۳۳.۳۱ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۷۳۵.۱۰ دلار در هر اونس رسید. دلار در برابر سایر ارز‌ها تقریباً به پایین‌ترین حد دو هفته سقوط کرد، در حالی که سود خزانه داری آمریکا نیز کاهش داشت در حالی که سرمایه گذاران فروش اخیر اوراق قرضه دولتی را متوقف کردند.

سود خزانه داری کمتر به معنای هزینه کمتر برای نگهداری شمش است که بازگشتی ندارد. اما، داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت صنعت خدمات ایالات متحده در ماه مارس با رکورد بالایی افزایش داشته و به جذابیت طلا رسیده است.

این داده‌ها پس از ثبت رکورد‌های شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ و داوجونز، با درخشش این فلز زرد، سهام‌های آسیایی را در مسیر صعودی قرار داد. روز دوشنبه جانت یلن گفت که با کشور‌های G ۲۰ در تلاش است تا در مورد حداقل نرخ مالیات شرکت‌های بزرگ به توافق برسد.

روز دوشنبه جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، از پیشنهاد خود برای افزایش مالیات شرکت‌ها جهت کمک به پرداخت هزینه‌های زیرساختی خود دفاع کرد و گفت که او نگران آسیب این افزایش به اقتصاد نیست.

روز دوشنبه لورتا مستر، رییس بانک رزرو فدرال کلیولند، گفت: فدرال رزرو باید به سیاست پولی خود پایبند باشد تا به رشد بیشتر کمک کند. نقره با ۰.۳ درصدافزایش به ۲۴.۹۶ دلار رسید، در حالی که هر اونس پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۶۵۷.۶۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۰۹.۷۶ دلار رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده