تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۰۲۵۱۴
سرویس خبر : انرژی

رزم‌حسینی: خط‌های سوم تا چهارم انتقال آب از خلیج فارس انجام می‌شود

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خط دوم پروژه انتقال آب از دریا به طول یک‌هزار و۵۵۰ کیلومتر به خراسان جنوبی و خط سوم از هرمزگان به اصفهان به طول ۹۲۰ کیلومتر انجام می‌شود که اقدامات اجرایی آن انجام شده است و خط چهارم از چابهار تا زابل به طول ۸۲۰ کیلومتر توسط شرکت پتروشیمی و صنایع و معادن انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه رفسنجان به صورت ویدئو کنفرانسی اظهار داشت: اگر در تاریخ چند هزارساله جمهوری اسلامی ایران بخواهیم یک روز ماندگار را به ثبت برسانیم امروز است که رویای ناباورانه انتقال آب از دریا به صحرا به وقوع می‌پیوندد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مرحله اول قطعه، آبان ماه از هرمزگان به معادن سنگ گل‌گهر انجام شد و قطعه دوم و سوم امروز از گل‌گهر به طول ۱۵۰ کیلومتر به مس سرچشمه رفسنجان و از مس سرچشمه تا اردکان یزد به طول ۵۵۰ کیلومتر افتتاح شد که طول کل خط ۸۲۰ کیلومتر از خلیج‌فارس تا اردکان است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ورود به انتقال آب از خلیج‌فارس گفت: امروز به مقام معظم رهبری و ملت ایران بشارت می‌دهیم این رویا به همت سرمایه‌گذاران و معادن محقق شد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: خط دوم این پروژه یک‌هزار و۵۵۰ کیلومتر از این مسیر به خراسان جنوبی انجام می‌شود و خط سوم از همین مسیر از هرمزگان به اصفهان به طول ۹۲۰ کیلومتر انجام می‌شود که اقدامات اجرایی آن انجام شده است و خط چهارم از چابهار تا زابل به طول ۸۲۰ کیلومتر توسط شرکت پتروشیمی و صنایع و معادن انجام می‌شود.

رزم‌حسینی دستاورد‌های این پروژه را انتقال آب پایدار به فلات مرکزی دانست و تصریح کرد: شاهد تحول اقتصادی خواهیم بود و هفت استان درگیر این آب خواهند شد، ظرفیت‌های جدید اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه‌نشینی از دیگر دستاورد‌های این پروژه است.

وزیر صمت عنوان کرد: هم‌اکنون ۲۶ میلیون متر مکعب آب، کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از آب خلیج‌فارس استفاده می‌کنند که با این چهار خط سهم ما ۶۰۰ هزارمتر مکعب خواهد بود که فاصله طولانی با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس داریم و جمهوری اسلامی ایران باید سهم خود از این آب را افزایش دهد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور نیز اظهار کرد: این حرکت یک تحول بسیار بزرگ برای شرق کشور و برای رفسنجان است و در تولیدات صنعتی به ویژه در تولید مس تحول بزرگی به وجود می‌آید.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده