تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۰۲۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری هزار هزار میلیارد تومانی جهت جبران تحریم‌ها

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه هزار هزار میلیارد تومانی در داخل کشور جهت جبران تحریم‌ها و خروج سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری، اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر اظهار داشت: وزارت صنعت برای حرکت در جهت مقاوم شدن اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرده که شناسایی شرکت‌های برتر صنعتی و معدنی از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در مرحله اول ۱۰۰ شرکت برتر صنعتی و معدنی شناسایی شده‌اند که اولین مرحله امضای تفاهم‌نامه برای جذب سرمایه‌گذاری پنج شرکت امروز اجرایی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال علاوه بر رفع اثر تحریم‌ها، کاهش تورم و افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.

رزم‌حسینی افزود: با تفاهم‌نامه‌هایی که امروز منعقد شد سرمایه‌های داخلی در زمینه زنجیره تأمین در صنعت فولاد، صنعت پتروشیمی، صنعت آلومینیوم، صنایع خودروسازی، صنعت غذایی، نساجی پوشاک و همچنین شیرینی و شکلات هدایت می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال آینده فرصت‌های سرمایه‌گذاری هزار هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت و معدن کشور احصا خواهد شد و موافقت‌نامه‌های مربوط به این موضوع به امضا خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: باید به سمت ایجاد فضای امیدآفرین، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش اشتغال در کشور حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده