تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۰۲۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شستا با چقدر سود و افزایش سرمایه به استقبال سال ۱۴۰۰ رفت؟

می متالز - شستا از خبرسازترین و پرسهامدارترین سهام های بورس تهران در آخرین روزهای سال ۹۹ با افزایش سرمایه ۷۷ درصدی به استقبال سال نو رفت. ضمنا مدیرعامل این شرکت از جهش سود این هلدینگ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سهامداران شستا امسال سال بسیار عجیبی را پشت سر گذاشتند. روز‌هایی که سهام شستا پی در پی ۵ درصد افزایش قیمت می‌خورد و چیزی از حجم صف خرید آن کم نمیشد یکی از جلوه‌های خوشایند این سهام بود. البته روز‌هایی هم رسید که معاملات این نماد مدت‌ها متوقف شد و وقتی هم بازگشایی شد هر روز با کاهش قیمت مواجه میشد؛ به صورتی که نه تنها سود بسیاری از خریداران این سهام را بلعید بلکه اصل سرمایه آن‌ها را هم کم کرد.

حالا در آستانه سال جدید سهامداران‌شستا با این پرسش مواجه اند که سهام خود را حفظ کنند یا آن را در اولین فرصت بفروشند؟ اتفاقات اخیر این سهام می‌تواند به آن‌ها در پاسخ به این پرسش کمک کند.

شرکت‌های زیان ده شستا سال ۱۴۰۰ به صفر می‌رسند

بنا به اعلام شستا رسانه در جلسه مجمع این هلدینگ گه امروز برگزار شد افزایش سرمایه ۷۷ درصدی شستا با رای سهامداران تصویب شد.

محمدرضوانی‌فر، مدیرعامل شستا هم در این مجمع با اشاره به شرایط مطلوب این شرکت در سال جاری، گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد سودخالص شستا در پایان سال مالی منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۰ به رقم بیش از ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل این هلدینگ بزرگ بورسی افزود: با اقدامات انجام شده در خصوص جهش عملکرد شرکت‌ها و کاهش شرکت‌های زیان‌ده، توانستیم تعداد این شرکت‌ها را از ۴۰ شرکت در سال ۹۶ به ۸ شرکت در اسفند ماه ۹۹ برسانیم و با توجه به بودجه ریزی و برنامه ریزی‌های اتجام شده تعداد این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید.

منبع: کاماپرس

عناوین برگزیده