تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۹
بازدید: ۴۸۲
کد خبر: ۲۰۲۸۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قاسمی پور دربازدید از مرز خانم‌شیخان:

گمرک کردستان راه را برای ورود سرمایه‌گذاران بومی تسهیل می‌کند

‌می‌متالز - نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: گمرک کردستان راه را برای ورود سرمایه‌گذاران بومی تسهیل می‌کند.

به گزارش می‌متالز، شیوا قاسمی‌پور در بازدید از مرز خانم‌شیخان به‌همراه علیپور نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، مطرح کرد: اولین محموله وارداتی تجاری در راستای حذف کولبری و تامین معیشت مرزنشینان وارد مرز غیر رسمی خانم‌شیخان شده است و این در حالی است که گمرک کردستان راه را برای ورود سرمایه‌گذاران بومی تسهیل ببخشد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به‌همراه علیپور نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرز غیررسمی خانم‌شیخان خواستار حل مشکل سامانه مبادلات کالا‌های تجاری توسط گمرک استان کردستان شد و افزود: درحال حاضر تمام زیرساخت‌ها برای آغاز مبادلات تجاری از مبادی غیررسمی فراهم است و حتی چند ترانزیت کالا در این مرز مستقر است که نیاز است اداره کل گمرکات کردستان این مشکل را در اسرع وقت برطرف کند چراکه معیشت و اقتصاد مردم منطقه در شرایط بسیار نامساعدی است.

همچنین علیپور هم با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های اصلی مجلس راه‌اندازی بازارچه‌های موقت مرزی است یادآورشد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساماندهی کول‌بران در بازارچه‌های موقت مرزی در دستور کار برنامه‌های مجلس در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده