تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۰۱۵۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ابوالفضل خاکی در جلسه ستاد انتخاب صادرکنندگان نمونه استان قم

صادرات شرکت‌ها از طریق گمرک محل فعالیت انجام شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق قم در جلسه ستاد انتخاب صادرکنندگان نمونه استان از شرکت‌های صادرات محور مستقر در قم خواست صادرات خود را از طریق گمرک استان انجام دهند.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق قم با اشاره به انتخاب برخی از واحد‌های تولیدی استان قم به‌عنوان صادرکننده نمونه استانی، گفت: جمع ارز صادرات واحد‌های انتخاب شده فراتر از ۱۴۸ میلیون دلار بوده که ۴۰ درصد حجم صادرات استان در سال ۹۸ را تشکیل می‌دهد.

ابوالفضل خاکی در جلسه ستاد انتخاب صادرکنندگان نمونه استان قم ابراز امیدواری کرد: با توجه به انتخاب یکی از واحد‌های استان هرساله به‌عنوان یکی از واحد‌های برتر کشوری شاهد انتخاب واحد‌های بیشتری در سال‌های آینده باشیم و این افتخاری است که برای صنعت استان محسوب می‌شود.

رئیس اتاق قم در مورد کسانی که کالا‌های خود را از دیگر گمرکات کشور صادر می‌کنند گفت: آمار صادرات استان به‌مراتب بیشتر از آمار ثبت شده است چراکه برخی از شرکت‌ها بنا به دلایلی صادرات خود را خارج استان انجام می‌دهند که امیدواریم در سال آینده شرایط ارسال محصولات صادراتی خود از گمرک استان را فراهم کنند.

خاکی معتقد است دست دلال‌ها به‌خصوص از استان قم به دلیل وجود برخی کالا‌های استراتژیک و خاص مثل فرش ابریشم باید کوتاه شود او گفت: فرش ابریشم قم که یک کالایی با شاخص کشوری و جهانی است توسط دلال خریداری شده و از نقاط مختلف کشور به نام خود آن‌ها صادر می‌شود که این باعث بروز مشکلاتی ازجمله کپی‌برداری‌های ناعادلانه که به نام استان تمام می‌شود را به دنبال دارد.

او در جلسه تجلیل از اعضای کمیته روز ملی صادرات با بیان اینکه کارگروه توسعه صادرات استان و کمیته توسعه صادرات، کمک‌ها و خدمات زیادی را به توسعه صادرات استان داشته‌اند، از معاونت هماهنگی امور اقتصادی به‌صورت ویژه به‌عنوان رئیس جلسات کارگروه تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی موردتقدیر قرار گرفته و تقدیرنامه‌ای جهت درج در پرونده پرسنلی از سوی ریاست اتاق قم دریافت کردند.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده