تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۴۰۲
کد خبر: ۲۰۳۰۱۰

اردبیل از طریق سراب نیز به شبکه ریلی غرب متصل می‌شود / راه آهن اردبیل به پارس آباد دارای ردیف ملی شد

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با نظر مساعد رئیس کمیسیون تلفیق، اردبیل از طریق سراب نیز به شبکه ریلی غرب کشور متصل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، صدیف بدری در اردبیل با اشاره به پیگیری‌ها و رایزنی‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با نظر مساعد رئیس کمیسیون تلفیق، اردبیل از طریق سراب نیز به شبکه ریلی غرب کشور با زمینه تجاری اقتصادی متصل می‌شود.

وی افزود: پروژه اتصال سراب به شبکه ریلی در حال اجرا است و با بهره‌برداری از فرصت بررسی بودجه ۱۴۰۰، تلاش کردیم اردبیل نیز از این طریق بتواند برای ارتباط تجاری و اقتصادی، حمل بار و تولیدات استان به شبکه ریلی متصل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی این خط ریلی، دسترسی به مرز بازرگان و همچنین ارتباط با ترکیه برای اردبیل تسهیل خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این خط ریلی زمینه ساز اجرای خط قطار سریع السیر ارومیه- تبریز - اردبیل است، ادامه داد: علی‌رغم اینکه در بودجه سال ۹۷ این پروژه ردیف اعتباری نداشت، در سال ۹۸ ردیف مطالعاتی آن را پیگیری و محقق نمودیم و این وعده‌ای بود که در ایام تبلیغات انتخاباتی به مردم دادم و با عنایت خداوند متعال در حال تحقق است.

بدری تصریح کرد: خط ریلی اردبیل به سراب در راستای اتصال به سامانه تجاری و اقتصادی غرب کشور است و هیچ منافاتی با خط اصلی راه آهن میانه - اردبیل ندارد.

وی اذعان کرد: راه آهن میانه - اردبیل- پارس آباد به‌عنوان کریدور شمال- جنوب و برای ارتباط با مرکز کشور تنها مسیر دقیق و کارآ محسوب می‌شود و خط ریلی سراب نیز می‌تواند در آینده استعداد ارتباطی استان را تقویت نماید.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین با اشاره به پیگیری‌های مداوم از کمیسیون تلفیق گفت: اتفاق خوب دیگر در خصوص راه آهن اردبیل، اصلاح عنوان پروژه بود و به این ترتیب راه آهن اردبیل- پارس آباد دارای ردیف ملی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده