به گزارش میمتالز، نایب رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق ایران عمر بالای ناوگان حملونقل کشور را یکی از موانع جدی در برابر توسعه کلیه بخشهای اقتصادی کشور دانست و خواستار فراهم کردن زمینه جذب سرمایهگذاری در این صنعت طی سال ۱۴۰۰ شد.
رضا رستمی گفت: برای تحقق توسعه در حوزههای مختلف اقتصادی باید صنعت لجستیک پیشرفته و توسعهیافتهای داشته باشیم.
او این صنعت را مرتبط با همه بخشهای اقتصادی دانست و ارائه تسهیلات ویژه برای ترغیب سرمایهگذاران به حضور در این صنعت را یکی از اولویتهای سال جدید عنوان کرد.
او خاطرنشان کرد: اگر برنامهریزی دولت درباره واردات کامیونهای سه سال ساخت عملیاتی شود بدون شک اثرات مثبتی بر روند صنعت حملونقل خواهد داشت. مجوز واردات این کامیونها در سال ۱۳۹۹ داده شد؛ اما همچنان به مرحله اجرا نرسیده است.
بر اساس گفتههای این فعال اقتصادی عمر ناوگان فعلی کشور بسیار بالاست و شاهد فعالیت ناوگان فرسوده در سطح جاده ۲های کشور هستیم که این موضوع از منظر بینالمللی نیز پذیرفته شده نیست، چراکه خطرپذیری کار را افزایش میدهد.
رستمی از مسوولان و تصمیمساران کشور خواست تا به این حوزه به عنوان یک صنعت بنگرند و جایگاه ویژهای برای آن در نظر بگیرند. یک ضلع هر اتفاقی در جامعه بخش حملونقل است؛ بنابراین نمیتوان نسبت به آن بیتفاوت بود.
نایب رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق ایران از بالا بودن قیمتها، کمبود لوزام یدکی، بیکیفیت بودن آنها و کمبود انواع لاستیک انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه صنعت حملونقل کشور از ناهماهنگیها و بیبرنامگی در این بخش آسیب دیده و در حال حاضر به دلیل بالا بودن نرخها هیچ سرمایهگذاری رغبتی به حضور در این صنعت ندارد. در واقع سرمایهگذاری در این بخش مقرون به صرفه نبوده و به همین دلیل شاهد حرکت ناوگان فرسوده در جادههای کشور هستیم.
او از دولت خواست تا در سال ۱۴۰۰ برای حل مشکلات این صنعت فکر اساسی کند. رستمی همچنین پیشنهاد داد: برای توسعه صنعت حملونقل تسهیلات خاصی درنظر گرفته شود تا سرمایهگذاران برای حضور در این حوزه انگیزه لازم را داشته باشند.
منبع: پایگاه خبری اتاق ایران