تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۰۴۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم انداز رضایت بخش برای مقاطع فولادی

می متالز - انجمن بین المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد (ایرپس) گزارش ماهانه خود را منتشر نموده که در آن به وجود بالانس بین عرضه و تقاضا در بازار مقاطع فولادی اشاره شده اگر چه به تفاوت های منطقه ای هم توجه شده است .
چشم انداز رضایت بخش برای مقاطع فولادی

به گزارش می متالز، بنابر گزارش جدید این انجمن و با در نظر گرفتن مولفه های مثبت موجود ، چشم انداز سه ماهه چهارم سال رضایت بخش برآورد شده است . ایرپس ، ادامه رشد جهانی و افزایش تقاضا برای محصولات فولادی و نرخ بهره وری بالا باوجود تفاوت در عرضه و تقاضا در مناطق مختلف جهان را برای صنعت فولاد سازنده توصیف نموده است .

چین همچنان در بازارهای صادراتی حضور پر رنگی ندارد که این موضوع به کنترل قیمت های جهانی کمک می کند که خوش بینی به این صنعت و وجود فرصتها برای رشد را تضمین می نماید . از سوی دیگر تقاضا برای قراضه بویژه در ترکیه روبه کاهش است که آنهم قیمت ها را تحت کنترل نگه می دارد .

توافق سه جانبه نفتا بین آمریکا ، کانادا و مکزیک هم سیگنال مثبتی برای بازار جهانی مقاطع فولادی بوده است . ایرپس تأکید کرده که رقابت در جهان دشوار شده و ایجاد تعرفه های حمایتی در سراسر جهان جریان تجارت را تضعیف کرده و بسیاری از تأمین کنندگان در جستجوی بازارهای جایگزین هستند و رقابت منصفانه هم سخت تر شده است .

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد عقیده دارد چنین شرایطی پیش بینی را هم مشکل ساخته بطوریکه تجارت جهانی هر لحظه با اقدامات سیاسی ، تعرفه ها ، سهمیه بندی ها و توئیت ها در خطر قرار می گیرد . با همه این تفاسیر چشم انداز بازار تا پایان سال ۲۰۱۸ مثبن ارزیابی شده و رشد تقاضا و افزایش بهای نفت هم از دلائلی است که انجمن برای پیش بینی مثبت خود گواه می گیرد.

منبع: پلنر
عناوین برگزیده