به گزارش میمتالز، مجتبى یوسفى ادامه داد: تولید در پسکرانه بنادر نیازمند تغییر نگاه است و باید به صورت ویژه در زمینه برنامهریزى، زیرساختها، امکانات و تجهیزات در بنادر اقدام کرد تا در این راستا به اهداف ترسیمشده دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید با اصلاح نگاه، پشتیبانى، حمایت، ارائه تسهیلات، رفع موانع و اصلاح قوانین به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده در پسکرانه بنادر حرکت کنیم، عنوان کرد: بنادر نباید محلى براى دپوى کالا باشند، بلکه آنها هماهنگکننده صادرات و واردات هستند و باید مجموعههاى تصمیمگیر نظیر وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزى و بانک مرکزى شرایط بهتر و مطلوبترى را در بخش تولید رقم بزنند.
یوسفى ادامه داد: دپوى کالا عملا افزایش قیمت براى مصرفکننده را به همراه دارد و نیازمند آن هستیم که از نگاه سنتى فاصله بگیریم و با ایجاد فعالیتهاى ارزش افزودهاى و تولیدى در پسکرانه بنادر آنها را به محلى براى رونق اقتصادى کشور تبدیل کنیم.
وى با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بخشخصوصى برای تکمیل زنجیره تولید و تبدیل مواد خام به مواد مصرفى نهایى استفاده کرد، گفت: تنها راهکار ما این است که در بخش صادرات به خودکفایى برسیم و در چشماندازهاى توسعهاى کشور، پایانههاى صادراتى داشته باشیم.
رئیس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه ایجاد فرصت براى بخشخصوصى باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: ضرورت دارد، تخلیه و بارگیرى مدرنی داشته باشیم و از تجهیزات و امکانات بهروز در بنادر بهره ببریم و بتوانیم علاوه بر افزایش سرعت تخلیه و بارگیرى، به کاهش دموراژ کمک کنیم.
یوسفى با تاکید بر اینکه با کمبود قانون مواجه نیستیم، بلکه تورم قانون داریم، خاطرنشان کرد: مجلس شوراى اسلامى به عنوان تصمیمساز و تصمیمگیر در حوزه قانونگذارى و مانعزدایى مىتواند کمک شایانى به موانعزدایىها در حوزه تولید داشته باشد.
منبع: دنیای اقتصاد