به گزارش می متالز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، اشباع سیستم حمل و نقل ریلی بدین معناست که سنگ آهن داخلی هند اغلب مجبور به رقابت با سایر کالاها و حتی شبکه حمل و نقل مسافری برای حمل و توزیع به کارخانه های فولاد است.
از اینرو بسیاری از معدنکاران استرالیایی از رشد قوی واردات سنگ آهن از سوی هند خوشحال هستند. به عنوان مثال، گروه فورتسکیو FMG فروش سنگ آهن خود به غیر از چین را دو برابر کرده چرا که تقاضای قوی ای در هند مشاهده کرده است. بنابراین، دولت استرالیا انتظار دارد که واردات سالانه سنگ آهن هند تا سال 2020 به 19 میلیون تن و صادرات از هند فقط به هشت میلیون تن برسد.