تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۰۶۹۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نرخ جدید سیمان درشهرستان بستک اعلام شد/ هر پاکت سیمان هرمزگان ۳۵۵۰۰ تومان

‌می‌متالز - رییس اتاق اصناف شهرستان بستک گفت: با جذب روزانه ۱۵۰ تن سیمان، از تنش آن کاسته خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق اصناف شهرستان بستک نرخ جدید هر پاکت سیمان هرمزگان را ۳۵۵۰۰ تومان اعلام کرد.

عبدالقادر مقدسی در این خصوص گفت: با توجه به افزایش نرخ سیمان در کارخانه از هرتن ۳۳۷/۹۰۰ تومان به ۴۶۵/۵۲۰ تومان با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و بدنبال این تغییرات قیمتی و با لحاظ کردن هزینه‌های حمل، تخلیه و سود عامل، قیمت هر پاکت سیمان هرمزگان در شهرستان بستک از ۲۷/۰۰۰ تومان به ۳۵/۵۰۰ تومان تغییر می‌یابد.

مقدسی عوامل تنش در عرضه سیمان و نابسامانی‌های اخیر را کندی روند تولید و عدم تامین به موقع شبکه توزیع اعلام کرد و افزود: این کالای استراتژیک را مدت‌ها تحت تاثیر نارسایی‌ها قرار گرفت و باعث تقاضای کاذب و تشکیل صف در شهرستان شد.

وی در ادامه از صبر و شکیبایی مردم به ویژه مصرف کنندگان تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با ثبات در قیمت و استمرار جذب کامل سهمیه روزانه ۱۵۰ تن در شهرستان، به تدریج از میزان تنش کاسته خواهد شد.

رییس اتاق اصناف شهرستان بستک ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر به قدر کافی سیمان به شبکه توزیع شهرستان تزریق میگردد افزود: هیچ دلیلی بر نگرانی نیست و به قدر کافی روزانه سیمان وارد شهرستان میگردد و هیچ نیازی به انباشت نمودن سیمان نخواهد بود و این موضوع امکان سهولت و تسریع در خدمات را برای عاملین محترم مقدور می‌کند.

مقدسی در پایان گفت: یکی از ناهنجاری‌های بازار سیمان وجود تقاضای کاذب توسط برخی افراد است که با قرار گرفتن در صف خرید سعی بر سودجویی دارند تا با قیمت گرانتر این کالا را بازفروش کنند، قطعا اتاق اصناف شهرستان بستک با احترام به حقوق مصرف کنندگان، این افراد فرصت طلب که باعث عرضه خارج از شبکه و احتکار میشوند را شناسایی و به محاکم قضایی معرفی خواهد کرد.

منبع: بستک نیوز

عناوین برگزیده