تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۰۷۵۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین هزینه سیاست از اقتصاد مانع توسعه

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: تا زمانی که اقتصاد هزینه سیاست را می‌پردازد، مسیر توسعه شکل نمی‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، آقای غلامحسین شافعی در نشست شورای روسای اتاق‌های مشترک افزود: در کشور ما سیاست بر اقتصاد سایه افکنده است و هزینه سیاست را اقتصاد می‌پردازد. تا وقتی تغییری در این وضع رخ ندهد، نمی‌توان انتظار داشت تحولی خاص در تجارت خارجی و اقتصاد رخ دهد و مسیر توسعه شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: توسعه‌یافتگی و نرخ رشد اقتصادی کشورها، قدرت و امنیت آن‌ها را تأمین می‌کند، ولی هنوز در ایران، باوری به این راهبرد وجود ندارد.

رئیس اتاق ایران همچنین گفت: باید در کمیسیون‌های مشترک مذاکرات خارجی، هیئت یا نماینده اقتصادی هم حضور داشته باشد؛ حتی اگر در کمیسیون تخصصی هم نباشد باید کمیته فرعی اقتصاد تشکیل شود، اما هرگز به مسئله تجارت و این بستر‌ها توجه نمی‌شود.

شافعی به وضع اتاق‌های مشترک ایران با کشور‌های مرزی اشاره کرد و گفت: باید در این مرز‌ها به وضع زیرساخت‌ها توجه شود، زیرا در خیلی از این مرز‌ها حمل‌ونقل و گمرک مشکلات جدی دارد. حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود، باز هم در این مرز‌ها مشکلات جدی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به فعال شدن اتاق‌های مشترک بازرگانی در شناسایی موانع و مشکلات فعالان اقتصادی تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده