تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۰۸۵۵۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
خانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص لزوم توجه به تامین مسکن کارگران،

خانه‌دار شدن کارگران در گروی حمایت ویژه مسوولان/ اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خانه اقشار کم درآمد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت باید توجه ویژه‌ای به قشر کارگر داشته باشند و شرایط تامین خانه برای آن‌ها را تسهیل کنند گفت: مجلس یازدهم با تامین منابع مالی ارائه تسهیلات ساخت و ساز، خرید خانه و تامین زمین رایگان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تا حدودی شرایط خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد را تسهیل کرده است.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به مسکن کارگران گفت: رشد چشمگیر قیمت مسکن در سال‌های اخیر، اقشار ضعیف جامعه از جمله کارگران را با مشکلات مختلفی رو به رو کرده و فشار سنگینی را به آن‌ها تحمیل کرده است، چرا که حقوق و دست‌مزد پایین آن‌ها حتی کفاف مخارج زندگی را هم نمی‌دهد؛ یقیناً در این شرایط امکان خانه‌دار شدن نیز برای آن‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نیز افزود: مجلس و دولت باید توجه ویژه‌ای به قشر کارگر داشته باشند و شرایط تامین خانه برای آن‌ها را تسهیل کنند. در همین راستا مجلس یازدهم با تامین منابع مالی ارائه تسهیلات ساخت و ساز، خرید خانه و تامین زمین رایگان گام‌های خوبی برداشته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خانه دار شدن اقشار کم درآمد به ویژه کارگران نیازمند حمایت ویژه از جانب دولت و مجلس است، افزود: علیرغم اینکه باید زمین ارزان قیمت و تسهیلات مناسب جهت ساخت خانه برای کارگران در نظر گرفته شود؛ این قشر کم درآمد باید از طریق تعاونی‌های توانمند و انبوه‌سازان نیز در اولولیت ارائه خانه قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به تلاش مجلس برای خانه دار کردن کارگران و اقشار کم درآمد اشاره کرد و گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، اعضای کمیسیون تلفیق تا حد امکان مواردی را با هدف تسهیل شرایط زندگی کارگران و کاهش فاصله طبقاتی پیش بینی کردند. این موارد شامل مباحث مربوط به تامین اجتماعی، تخفیفات مالیاتی برای کارگاه‌های تولیدی حامی کارگران، ارائه تسهیلات مناسب برای ساخت و عرضه مسکن می‌شود.

خانی اظهار کرد: بخشی از کارگران به دلیل درآمد بسیار پایین و مشکلات متعدد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند از این رو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی خوبی برای کمک به این نهاد حمایتی پیش بینی شده است، اما متاسفانه درآمد کارگران در شرایط اقتصادی فعلی بسیار پایین است با این وجود نمایندگان مجلس تمام تلاش خودشان را برای بهبود وضعیت آن‌ها کردند و حتما در سال‌های آتی نیز بیش از پیش به این مهم توجه خواهند کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: بیانات رهبر انقلاب به عنوان پدری دلسوز، همواره برای نمایندگان مجلس یازدهم حجت بوده است از این رو همه تلاشمان را به کار می‌گیریم تا بیانات ایشان را عملیاتی کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده