تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۲۰۸۵۶۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسین‌زهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تامین مسکن کارگران؛

تامین مسکن کارگران روی میز کمیسیون عمران مجلس

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر قیمت مسکن شرایط تامین خانه را برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه دشوار کرده است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تامین مسکن کارگران، کمیسیون عمران در اولین جلسه خود به این موضوع ورود خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین زهی در رابطه با صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به تامین مسکن کارگران، گفت: مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خودش دغدغه رفع مشکلات اقتصادی، کاهش تبعیض، فاصله طبقاتی و ساماندهی بازار مسکن را داشته است چرا که افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه کارگران زحمت‌کش و اقشار کم درآمد جامعه ایجاد کرده است.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر قیمت مسکن شرایط تامین خانه را برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه دشوار کرده است، افزود: مجلس با تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن و ایجاد تکلیف برای دولت جهت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال با اولویت افراد کم درآمد و اقشار آسیب پذیر و همچنین تصویب قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و قطع دست دلالان و سوداگران ملکی، تلاش کرد شرایط تامین خانه برای اقشار ضعیف جامعه را تسهیل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۰ به این نکته اشاره شده که سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که زمین مازاد در اختیار دارند، تعاونی مسکن تشکیل داده و به پرسنل خود با اولویت اقشار کم درآمد، ارائه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تامین خانه کارگران، در اولین جلسه کمیسیون عمران مجلس موضوع مذکور را بررسی کرده و تلاش می‌کنیم شرایط ویژه‌ای برای این قشر زحمت کش، در نظر بگیریم.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده