تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۲۰۸۸۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی تجهیزات ریلی

‌می‌متالز - معاون عمرانی استاندار با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین استانداری یزد و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: مشارکت شرکت‌های دانش بنیان برای بومی سازی تجهیزات ریلی کشور ضروری است و ما آماده حمایت از این مهم هستیم.

به گزارش می‌متالز، محسن صادقیان ظهر امروز در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری یزد و راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حمایت از ایجاد و توسعه زمینه‌های مشارکت و سرمایه گذاری طرح‌های ریلی توسط شرکت‌های دانش بنیان از جمله اولویت‌های اجرایی در استان یزد است.

وی با بیان این‌که شرکت‌های دانش بنیان یزدی باید در بومی سازی لوازم و تجهیزات ریلی راه آهن مشارکت کنند، افزود: استانداری آماده هرگونه حمایت در این خصوص است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در ادامه گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال جدید با هدف قطع وابستگی صنعت ریلی کشور نیازمند مساعدت صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان برای بومی سازی لوازم و تجهیزات ریلی است.

صادقیان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سامانه جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی و نیز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در کشور، تصریح کرد: لازم است از ظرفیت بالای استان یزد از لحاظ صنعتی و وجود شرکت‌های دانش بنیان جهت مشارکت در این جریان پویا و مهم اقتصادی استفاده شود.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت‌های علاقه‌مند به مشارکت در این حوزه می‌توانند با مراجعه به سامانه navgan.rai.ir یا مراجعه حضوری به محل نمایشگاه دائمی تهران واقع در اتوبان بعثت، مجتمع کارخانجات راه آهن نسبت به استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای بومی سازی تجهیزات و لوازم ریلی استان اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده