به گزارش می متالز، رسانهها اعم از مکتوب، دیداری، شنیداری و تارنماها و اخیر کانالها و صفحات مجازی در شبکههای اجتماعی بخش عمدهای از نیازهای جامعه را به دانستن اخبار و اطلاعات گوناگون برطرف میکنند. نام «رسانه» نیز به این دلیل برای آنها انتخاب شده است که بتوانند اخبار را به گوش مخاطبان برسانند. در این میان هر رسانهای که بتواند عادلانه و به دور از جنجالها و حواشی تنها فعالیتهای حرفهای خود را دنبال کند، میتواند در انتقال پیامها و اخبار موفقتر باشد. هر چند که کار کردن رسانهها با شرایط یاد شده در فضای کنونی کشور و حتی دنیا دشوارتر شده است.
شرکتهای بزرگ و سازمانها بهدلیل مسئولیتهایی که برعهده دارند و مشکلات گوناگونی که با آنها دست و پنجه نرم میکنند، باید افکار عمومی را از روند کار خود آگاه سازند. چرا که همواره مردم مطالباتی از شرکتها و سازمانها بهویژه در زمینه مسئولیتهای اجتماعی خواهند داشت. در این میان نقش حیاتی روابط عمومی بسیار پررنگ میشود؛ چرا که بار اصلی ارتباط با رسانهها و تنویر افکار عمومی بر عهده روابط عمومی قرار دارد. هر اندازه که این بخش فعالتر و ارتباط با رسانهها قویتر باشد، بهطور حتم نقاط تاریک فعالیت سازمانها و شرکتها در ذهن جامعه روشن میشود و محل ابهامی برای افکار عمومی باقی نمیماند. یک روابط عمومی حرفهای با شناسایی رسانههای قدرتمند، بیطرف و به دور از حاشیه میتواند نقطه نظرات هیات مدیره و معاونان را در خصوص مسائل گوناگون سازمان و شرکت به گوش همه برساند. در واقع روابط عمومی بیرون و درون سازمان را با یکدیگر پیوند میدهد. هر اندازه که این پیوند محکمتر و مستحکمتر باشد، سازمان بهره آن را بهویژه نزد افکار عمومی خواهد برد. در غیر این صورت، افکار عمومی نسبت به آن سازمان جبهه خواهند گرفت. بهویژه با گسترش شبکههای اجتماعی و فضای مجازی دیگر نمیتوان حقایق را کتمان کرد و در صورت پنهان شدن حقایق سازمان، دیر یا زود این حقایق افشا خواهند شد.