تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۰۹۲۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

افتتاح ۴۲۵ طرح صنعتی و تولیدی در چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید/ ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی با بهره‌برداری از طرح تولید آهن اسفنجی

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید، ۴۲۵ طرح صنعتی و تولیدی در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی تاکید کرد: برای اجرای این تعداد طرح ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح زمینه اشتغال مستقیم برای ۹ هزار و ۶۹ نفر در استان فراهم شده است.

اشتغال زایی۲ هزار و ۴۸۴ نفری از سال‌های ۹۲ تا ۹۵

رستمی تصریح کرد: از مجموع این تعداد طرح ۴۵ پروژه با ۱۳ هزار و ۸۲ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال و اشتغال‌زایی مستقیم ۲ هزار و ۴۸۴ نفر از سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید ۴۲۵ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه‌های زیرمجموعه صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همزمان با هفته دولت ۱۳۹۶ در استان ۱۶ طرح صنعتی و تولیدی با ۱۹۱ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۱۲۶ نفر در استان بهره‌برداری و عملیات اجرایی سه طرح با ۱۴۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۷۷ نفر آغاز شد.

رستمی تاکید کرد: به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۶ در استان ۱۵ طرح با ۴۰۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۲۰۴ نفر به بهره‌برداری رسید

وی افزود: در هفته دولت سال ۱۳۹۷ در چهارمحال و بختیاری ۱۵ طرح با ۴۷۴ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال اعتبار و ۱۸۴ نفر اشتغال‌زایی افتتاح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همزمان با دهه فجر ۱۳۹۷ در استان ۲۸ طرح با ۷۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۴۷۳ نفر اشتغال‌زایی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری از ۱۰ طرح با ۴۴ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال اعتبار و ۵۵ نفر اشتغال‌زایی از دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در هفته دولت سال ۱۳۹۸ در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

رستمی تصریح کرد: در دهه فجر سال ۱۳۹۸ بهره‌برداری از ۲۴ طرح با ۴۵۷ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال اعتبار و یک‌هزار و ۹۴۷ نفراشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

بهره‌برداری از ۱۱ طرح در هفته دولت در سال گذشته

وی یادآور شد: سال گذشته به‌مناسبت هفته دولت ۱۱ طرح با ۲۲۶ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال اعتبار و ۷۲ نفر اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سال گذشته همزمان با دهه فجر ۲۰ واحد صنعتی راکد استان با یک‌هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال اعتبار در قالب سرمایه ثابت و ۳۰۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، احیاء و به چرخه تولید بازگشت

وی گفت: همزمان با فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و تولیدی مهم در این استان مانند پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان، آهن اسفنجی در فولاد یک میلیون تنی سفیددشت، ورق گالوانیزه در کارخانه ورق‌های پوشش‌دار، پارچه چادر مشکی در نساجی، نان صنعتی، کاشی ساختمانی، شمش فولاد و چْدن، سیلندر گاز کامپوزیت، نخ پلی‌استر، دارو، قند کله، گز، رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، نبات و آب‌نبات، بازیافت ضایعات و خرده‌های غیرفلزی بهره‌برداری شد.

به گفته وی، از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده در این دوره طرح ساخت مبلمان، شکلات، پل فولادی، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، اسکلت فلزی ساختمانی فولادی، جرثقیل، شیرآلات توپی، بتن سیال معمولی، مخازن فلزی تحت فشار، شربت و عرقیات گیاهی، بسته‌بندی قند و شکر بوده است.

رستمی گفت: در این دولت طرح‌های تولیدی بسته‌بندی خشکبار، کیسه پلاستیکی، بسته‌بندی آب معدنی، نیترات پتاسیم، فراورده‌های لبنی، سنگ مصنوعی، اسکلت فولادی سوله، شن و ماسه، سیم و کابل مسی، مصنوعات چوبی، فراورده‌های خونی، آماده‌سازی و ریسندگی الیاف نساجی، بازیافت ضایعات پلاستیک، یخچال و فریزر ویترینی، یخ خوراکی قالبی، مایع دستشویی و ظرفشویی، آسفالت و آرد راه‌اندازی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری از برخی طرح‌های شاخص صنعتی در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره و تاکید کرد: یکی از این طرح‌ها، پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان است که با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن شامل یک میلیون و ۸۰ هزار تن اوره و ۶۷۰ هزار تن آمونیاک به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای احداث پتروشیمی لردگان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال (شامل ۱۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال و ۷۵۴ میلیون یورو) هزینه و زمینه اشتغال‌زایی مستقیم ۷۰۰ نفر و غیرمستقیم یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مدت برای بهره‌برداری از کارخانه ورق گالوانیزه فولادی با ۳۶۰ هزار تن ظرفیت، یک‌هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال هزینه شد.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این طرح زمینه اشتغال‌زایی ۹۳ نفر در شهرک صنعتی شهرکرد فراهم شده است.

ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی با بهره‌برداری از طرح تولید آهن اسفنجی

رستمی با اشاره به بهره‌برداری از طرح تولید آهن اسفنجی چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: برای اجرای این طرح با ظرفیت یک میلیون تن در سفیددشت از توابع شهرستان بروجن، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه و زمینه اشتغال مستقیم ۸۰۰ نفر فراهم شد

وی گفت: همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید واحد تولید کاشی ساختمانی با ظرفیت چهار میلیون متر مربع در شهرک صنعتی گندمان از توابع شهرستان بروجن افتتاح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه و زمینه اشتغال مستقیم ۱۱۰ نفر فراهم شده است.

وی افزود: در این مدت کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در شهرکرد با ظرفیت ۱۰ میلیون متر مربع به بهره‌برداری رسید.

رستمی تصریح کرد: برای اجرای این طرح یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم شد.

وی یادآور شد: همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید کارخانه تولید میلگرد فولادی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، سرمایه‌گذاری ۹۴۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۹۰ نفر در شهرک صنعتی سفیددشت شهرستان بروجن آغاز به‌کار کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده