تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۰۹۳۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خبر‌های کوتاه از چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: نتایج هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی معدن در این استان شمارش و اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد قاسمی روز جمعه تاکید کرد: پس از شمارش آراء شرکت کنندگان، سلیم دانش‌پور و سید علی‌رضا جزایری در رشته معدن، لیلا آزاد در رشته زمین‌شناسی، کیانوش غفاری‌پور در رشته نقشه‌برداری و غلام‌رضا احمدی در رشته متالوژی به‌عنوان اعضای هیات مدیره هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی معدن استان انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین رضا فخریان و معصومه ارزانی به‌عنوان اعضای علی‌البدل هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی معدن در چهارمحال و بختیاری انتخاب و معرفی شده‌اند.

قاسمی تصریح کرد: اعضای هیات مدیره هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی معدن در چهارمحال و بختیاری برای یک دوره سه ساله فعالیت خواهند داشت.

وی یادآور شد: نظام مهندسی معدن در چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۳۰ عضو فعال دارد.

 در چهارمحال و بختیاری ۱۲۵ معدن متروکه شناسایی شده است.

هم‌اکنون ۱۱۲ معدن فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که مهم‌ترین تولیدات آن‌ها شامل سنگ‌های تزیینی، سنگ‌های لاشه و خاک نسوز است.

چهارمین نکوداشت روز شهرکرد برگزار می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: چهارمین نکوداشت روز شهرکرد ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه جاری به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بهادر عبدالغنی تاکید کرد: بخشی از برنامه‌های این نکوداشت با رویکرد و محوریت طرح پیشینه تاریخی مرکز چهارمحال و بختیاری همراه با تبیین مشکلات مربوط به خشک‌سالی و احیاء دشت شهرکرد است.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری 

عناوین برگزیده