تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۰۹۳۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس عنوان کرد:

انجام بیش از ۳ هزار فقره پرونده ثبت سفارش در زمینه تولید / کسب رتبه سه کشوری فارس در نماد الکترونیک

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سال ۱۳۹۹، ثبت سفارش‌های پرونده استان فارس در زمینه تولید ۳ هزار و ۳۳۵ فقره با ارزش ۸۶۱ میلیون دلار بود.

به گزارش می‌متالز، حمید رضا ایزدی در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان فارس که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اعضاء کارگروه و جمعی از صادرکنندگان این استان برگزار شد، با اشاره به گردش‌های مالی سال در استان گذشته گفت: در سال۱۳۹۹ ثبت سفارش‌های پرونده استان فارس در زمینه تولید ۳ هزار و ۳۳۵ فقره با ارزش ۸۶۱ میلیون دلار بوده و در زمینه بازرگانی به میزان یک هزارو ۷۹۵ فقره به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار است.

رتبه سه کشوری استان فارس در نمادالکترونیک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بخش دیگر صحبت‌های خود به وجود ۳ هزار و ۶۰۹ نماد الکترونیک در این استان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه استان فارس در این رابطه رتبه سه کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که در سال گذشته شش جلسه کارگروه برگزار شده است، افزود: در سال گذشته تعداد ۲۹ موضوع مصوب شد که ۲۲ مورد این مصوبات به اجرا رسید و مابقی آن که در سطح ملی بوده در حال پیگیری و انجام است.

ارائه پنج میز صادراتی این استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر توسعه صادرات غیر نفتی و با اشاره به میز‌های صادراتی کشور‌های قطر، سوریه و عراق ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ به تعداد پنج میز ملی با هدف توسعه صادرات محصولاتی نظیر؛ انجیر، شیرین بیان، تجهیزات مخابراتی، انواع اسانس وعرقیات ارائه شد.

ایزدی در ادامه تصریح کرد: در این راستا ۲۳ نمایشگاه در سطح ملی و بین المللی و با ۱۳ مجری نمایشگاهی در شیراز برگزار شد.

لزوم شرکت در نمایشگاه جهانی اکسپو امارات

رئیس صمت فارس یکی از تاثیرات مثبت در صادرات استان فارس را شرکت در نمایشگاه جهانی اکسپو دانست و ادامه داد: این نمایشگاه هرپنج سال یکبار و به مدت ۶ ماه در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود که نقش مفیدی در ارائه فرهنگ، سنت، تاریخ و آداب و رسوم ایرانیان به خصوص استان فارس و شهر شیراز از طریق محصولات متنوع دارد.

ایزدی در ادامه جلسه به برخی دیگر از فعالیت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی فناوری اطلاعات، جلسات توجیهی و رفع ابهامات با حضور مدیران، تشکیل جلسات با اداره کل بازرسی در جهت ارائه عملکردها، گزارش هفتگی مناقصات از جمله اقدامات انجام شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه نتیجه‌گیری شد که به دلیل نزدیکی اکسپو به استان فارس این زمینه فراهم شود تا با کشور‌هایی مثل دبی، امارات و دیگر کشور‌ها ارتباط خوبی برقرار و تولیدات ایران به صورت چندرسانه‌ای و مکتوب به نمایش گذاشته شود.
از دیگر نتایج این جلسه شناسایی خوشه‌های صادراتی و شرکت‌های توانمند، استفاده از ظرفیت‌ها خصوصا در زمینه خدمات فنی و مهندسی، کیفی سازی عرقیات گل و گیاه، افزایش اختیارات شبکه بانکی در ارزیابی عملکرد کارخانجات و تجهیزات مخابراتی برق و الکترونیک استان فارس بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده