تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۳۸۱۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نماد اعتماد الکترونیک در اصفهان صادر شد

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تاکنون پنج هزار و ۷۳۴ نماد اعتماد الکترونیک برای متقاضیان کسب و کار اینترنتی در استان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل نادری گفت: از این تعداد واحد فروش دارای اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)، ۲۵۸ واحد صنفی موفق به دریافت پروانه کسب مجازی جهت فروش اینترنتی محصولات خود شده‌اند.

وی ادامه داد: نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به‌عنوان تأییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و استقبال شهروندان از خرید اینترنتی و آنلاین تعداد شرکت‌های متقاضی دریافت پروانه کسب‌وکار مجازی افزایش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: واحد‌های صنفی علاقه‌مند به فعالیت در فضای مجازی و خریدوفروش آنلاین، باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه enamad.ir جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و سپس در سامانه iranianasnaf.ir جهت ادامه فرایند و اخذ پروانه کسب‌وکار مجازی ثبت‌نام کنند.

نادری خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از کسب‌وکار‌هایی که به‌صورت قانونی اقدام به اخذ مجوز می‌کنند، کمیته متناظر در استان‌ها به فعالیت این نوع شرکت‌ها رسیدگی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید از خدمات کسب‌وکار‌های مجازی بدون مجوز، استفاده کنند، تصریح کرد: فروشگاه‌های خریدوفروش اینترنتی، واحد‌های خدماتی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) باشند.
بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) نوعی شیوه فروش است که در آن شرکت‌ها، محصول‌ها و کالا‌های خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصول‌های شرکت را بازاریابی کنند و سود بگیرند.
نادری با اشاره به اینکه فهرست شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و واحد‌های کسب‌وکار مجازی در پایگاه اینترنتی دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکار‌های مجازی (easnaf.ir) و نماد اعتماد الکترونیکی (enamad.ir) در دسترس عموم است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مردم می‌توانند اسم این شرکت‌ها را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲ ارسال کنند تا از وضعیت آن مطلع شوند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به فعالیت کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکار‌های مجازی در کشور و استان‌ها تصریح کرد: این کمیته بر افراد صنفی، شبکه‌ها و شرکت‌های فعال در فضای مجازی که به‌صورت فروشگاه (مانند وب‌سایت‌های خریدوفروش اینترنتی) یا ارائه‌دهنده خدمات (مانند وب‌سایت‌های آگهی‌دهنده یا تاکسی اینترنتی) هستند، نظارت می‌کند.
وی اعضای این کمیته را نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروی انتظامی و اتاق اصناف اصفهان و اتحادیه کشوری کسب‌وکار‌های مجازی، ذکر و اضافه کرد: در این کمیته به دنبال ایجاد فضای مناسبی برای حمایت و توسعه از کسب‌وکار‌های مجازی که طبق قانون و آیین‌نامه‌ها فعالیت می‌کنند، هستیم.

نادری از مردم خواست تا در صورت مشاهده شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای یا کسب‌وکار مجازی فاقد مجوز، آن را به شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

کسب‌وکار مجازی شامل واحد صنفی است که توسط هر شخص حقیقی و یا حقوقی برای ارائه محصول (کالا و یا خدمات) به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم و به‌صورت کلی یا جزئی از طریق ابزار‌های ارتباط از راه دور از قبیل وب‌سایت و نرم‌افزار‌های تجاری (اپلیکیشن) دایر شده باشد.

حجم ترافیک مرسولات خریدوفروش اینترنتی نیز در استان اصفهان پس از شیوع کرونا ۲۰۰ درصد افزایش پیداکرده و این خرید‌ها بخش قابل‌توجهی از حجم ترافیک پستی استان را تشکیل می‌دهد و مردم با شیوع کرونا عمده خرید‌های خود را از طریق درگاه‌های خریدوفروش اینترنتی انجام می‌دهند.

شهروندان برای آگاهی از آخرین وضعیت شرکت‌های دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه در کشور (فعال، غیرفعال، اخطار، تعلیق یا لغو مجوز)، شعبه‌های دارای مجوز و محصولات قابل‌عرضه توسط شرکت‌ها و نمایندگی‌های مجاز آن‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌توانند به پایگاه اینترنتی دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکار‌های مجازی به نشانی easnaf.ir مراجعه کنند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده