تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۰۹۴۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

منطقه ویژه اقتصادی زمینه جذب سرمایه گذاری را در زنجان فراهم می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان زمینه جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی را در استان فراهم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری روز شنبه افزود: در کنار سایر پتانسیل‌های اقتصادی موجود در استان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان امتیازات خوبی را برای سرمایه گذاری و تولید خواهد داشت.

وی اظهار داشت: خیلی از زنجانی‌ها سال‌ها بود که در انتظار این اتفاق بودند و در سالی که به "تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی ها" نام گذاری شده است، امیدواریم تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان بتواند در توسعه استان راهگشا باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا لازم است هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های مورد نیاز جهت بهره گیری از این فرصت به دست آمده در جهت توسعه استان انجام شود.

طاهری همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص توسعه شهرک‌های صنعتی نیز ظرفیت‌های بالقوه‌ای در استان وجود دارد که متاسفانه هنوز بالفعل نشده است و ما پیگیر محقق شدن این ظرفیت‌ها هستیم.

به گزارش ایرنا در جلسه روز چهارشنبه/۱۵ اردیبهشت/ مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان تصوب شد و زنجان پس از ۱۵ سال انتظار به جرگه استان‌های دارای منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی کشور پیوست.

این منطقه ویژه اقتصادی در یک محدوده ۱۰۰ هکتاری در غرب شهر زنجان ایجاد می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی منطقه‌ای است که در آن قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است.

مناطق ویژه اقتصادی در داخل مرز‌های کشور واقع شده اند و هدف آن‌ها شامل افزایش تراز تجاری، اشتغال، افزایش سرمایه گذاری، ایجاد شغل و مدیریت مؤثر است.

به منظور تشویق برپایی کسب و کار‌ها در منطقه اقتصادی، سیاست‌های مالی تعریف می‌شود. این سیاست‌ها معمولاً شامل مشوق‌های سرمایه گذاری، مالیات، تجارت، سهمیه بندی، مقررات کاری و گمرکی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده