تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۰۹۹۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در سی و دومین جشنواره ملی امتنان وزارت کار اعلام شد

قوطی سازی آلومینیوم کاوه، واحد صنعتی برگزیده کشوری و استانی

‌می‌متالز - احمدرضا علوی، مدیرعامل قوطی سازی آلومینیوم کاوه: بیش از ۹۰ درصد سهم بازار‌های داخلی به شرکت قوطی سازی آلومینیوم کاوه اختصاص داشته است.

به گزارش می‌متالز، در سی و دومین جشنواره ملی امتنان که با حضور رئیس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، مدیرعامل شرکت قوطی سازی آلومینیوم کاوه از استان مرکزی به عنوان مدیر واحد اقتصادی برگزیده ملی مورد تقدیر قرار گرفت.

به گفته‌ی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، در این جشنواره که همزمان با هفته کارگر برگزار شد، به دلیل اینکه واحد صنعتی قوطی سازی آلومینیوم کاوه در توسعه خدمات اجتماعی – رفاهی و ایفای مسوولیت‌های اجتماعی، دارای عملکرد قابل توجهی بوده، مورد تقدیر واقع شده است.

آبائی افزود: شرکت قوطی سازی آلومینوم کاوه اولین و بزرگترین کارخانه‌ی تولید قوطی در کشور است که قوطی‌های آلومینیومی را تولید و در طیف وسیعی از کارخانجات پرکننده، چه از نظر نوع محصول و چه از نظر پراکندگی جغرافیایی، توزیع می‌نماید.

پارامتر‌های ارزیابی وزارت کار، موضوعاتی از قبیل ایمنی، خودکفایی، مهندسی، رعایت اصول حرفه ای، روابط میان کارگر و کارفرما، مدیریت منابع آب، استفاده از فرصت‌های تحریم و صادرات بوده است

مدیرعامل شرکت قوطی سازی آلومینیوم کاوه در گفتگوی اختصاصی با عطریاس ضمن ابراز خرسندی از موفقیت شرکت در جشنواره‌ی امتنان اظهار داشت: بر اساس پارامتر‌های وزارت کار، موضوعاتی از قبیل ایمنی، خودکفایی، مهندسی، رعایت اصول حرفه ای، روابط میان کارگر و کارفرما، مدیریت منابع آب، استفاده
از فرصت‌های تحریم و صادرات، از جمله مواردی است که در شرکت، مورد توجه و ارزیابی وزارت کار قرار گرفته است.

کلیه اقدامات شرکت برای آیندگان، مستندسازی و ثبت می‌گردد

سید احمدرضا علوی در ادامه گفت: در کلیه‌ی موارد مذکور، اقدامات بنیادی و اساسی صورت گرفته و مستندسازی شده است؛ که هم در اختیار مدیران ارشد کشور قرار گرفته است و هم به عنوان سندی ماندگار برای آیندگان ثبت گردیده است.

وی در پاسخ به علت مستندسازی اقدامات شرکت برای نسل‌های آینده تصریح کرد: اول اینکه هر فرد یا مدیری به صورت مادام العمر در یک مجموعه نخواهد بود؛ و دیگر اینکه به دلیل عدم ثبات شرایط کشور و وقوع همواره‌ی تغییرات همچون نوسانات نرخ ارز و به تبع آن نرخ کالا، خدمات و مواد اولیه، ثبت اقدامات صنعتی و اقتصادی در فرصت‌های محدود تحریم‌ها برای نسل‌های آینده، می‌تواند به عنوان یک الگو و نمودار راهبردی باشد که همواره در شرکت مورد توجه قرار دارد.

رایزن‌های اقتصادی استان، شنونده‌های خوبی هستند، اما دستانشان بسته است

علوی در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به نقش رایزن‌های اقتصادی استان در تامین مواد اولیه شرکت که آلومینیوم می‌باشد گفت: کار چندانی از عهده‌ی رایزن‌های اقتصادی استان برنمی آید؛ شنونده‌های خوبی هستند، اما دستانشان بسته است؛ و تاکنون نتوانسته اند گامی در راستای رفع مشکلات شرکت برداشته و راهگشایی نمایند.

وی ادامه داد:، اما در حوزه‌ی صادرات، همکاری‌های لازم از سوی بانک مرکزی، سازمان صمت، وزارت ارشاد و سایر نهاد‌های مرتبط صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت قوطی سازی آلومینیوم کاوه با اشاره به قدمت ۱۳ ساله‌ی فعالیت شرکت اظهار داشت: در حال حاضر شرکت با دو خط تولید مدرن و مجهز با ۳۰۰ نیروی مستقیم و یک هزار اشتغال غیرمستقیم فعالیت دارد؛ و پیش بینی می‌شود در صورت راه اندازی فاز توسعه، تعداد اشتغال ایجاد شده تا دو برابر افزایش یابد.

ثبات برای تولید کننده، حکم اکسیژن برای انسان را دارد

وی عدم ثبات نرخ ارز و قیمت‌ها را اصلی‌ترین مشکل در حوزه‌ی صنعت و تولید عنوان کرد و گفت: ثبات برای تولید کننده، حکم اکسیژن برای انسان را دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود شرایط به گونه‌ای باشد که برای تولیدکننده کُشنده نباشد.

بیش از ۹۰ درصد سهم بازار‌های داخلی به شرکت قوطی سازی آلومینیوم کاوه اختصاص داشته است

سید احمدرضا علوی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر شرکت قوطی سازی آلومینیوم کاوه با تولیدات انواع قوطی‌های آلومینیومی در صنعت غذایی و بسته بندی، بیش از ۹۰ درصد سهم بازار‌های داخلی را داشته است و حدود ۲۰ درصد ظرفیت صادراتی را در سال ۹۹ از آنِ خود داشته است.

منبع: روزنامه عطریاس

عناوین برگزیده