تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۱۰۲۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده بسیج دانشجویی فارس در دیدار با نماینده، ولی فقیه در فارس:

آیا امام جمعه شیراز از شرایط حاکم بر معادن استان فارس آگاه است؟

‌می‌متالز - نماینده بسیج دانشجویی استان فارس گفت: آیا امام جمعه شیراز از شرایط حاکم بر معادن استان آگاه هستند؟ آیا مطلعند که معادن به عنوان حقوق انفال با رانت و ویژه‌خواری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اسفندیاری، نماینده بسیج دانشجویی استان فارس در دیدار رمضانی تشکل‌های دانشجویی با آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: در روزگاری که مغز‌های کوچک غرب زده، معیشت مردم را به مذاکره گره زده اند و بار دگر خوش غیرت‌ها، در حال مذاکره برای تنفس مصنوعی به جسم بی جان برجام هستند، در روزگاری که بسیاری از مردم مستضعف و قشر زحمت‌کش به دلیل وضعیت افتضاح مسکن و اجاره بها در شیراز و جولان سوداگران، سال به سال به ناچار از شهر و حاشیه شهر دور شده و به سمت حاشیه نشینی در روستا رانده می‌شوند، در روزگاری که دم انتخابات ناگهان سر و کله آقایان پیدا شده و با سهم خواهی تمام پشت در‌های بسته منهای مردم، اما برای مردم تعیین تکلیف کرده و برای خود لیست‌های رنگارنگ می‌بندند و بعد از انتخابات پاسخگوی هیچ بنی بشری نسبت به لیست بندی خود نیستند، پرسش این است که نهاد نمایندگی، ولی فقیه در کجای این معادلات قرار دارد؟


اسفندیاری مطرح کرد: البته انتظار این نیست که امام جمعه کن فیکون کنند و یا پاسخگو عملکرد مفتضحانه سایر مدیران استانی باشند. برای اصلاح وضع موجود نه نیازی به اختیارات قانونی است نه چیز دیگری، بهترین سلاح یک امام جمعه به عنوان نماینده، ولی فقیه، مردمی بودن و پشتوانه مردمی است. امام جمعه‌ای که مردم با او باشند، در معادلات استانی نقش تعیین کننده خواهد داشت و براحتی می‌تواند به نفع مردم و ارزش‌های انقلاب حرف خود را به کرسی بنشاند.


این فعال دانشجویی یا اشاره به برخی از مشکلات استان بیان کرد: سه روستای سلطان آباد، کرونی و گردخون که چسبیده به شهر هم هستند، علی رغم سرازیر شدن جمعیت حاشیه نشین شهری به سمت آنها، فاقد زیرساخت مناسب اند، براستی حضرت آیت الله دژکام آیا در زمستان سری به این محلات زده اید؟ بعضی کوچه‌های کرونی همچنان پس از چند ماه از بارندگی مملو از آب گل آلود و آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از آن هستند!. طرح الحاق این روستا‌ها به محدوده شهر شیراز نیز در جلسه شورای شهر رد می‌شود، چرا، چون آقایان می‌گویند الحاق این روستا‌ها به محدوده شهری مشکلات حاکمیتی ایجاد میکند! سوال این است ساکنان مناطق حاشیه شهر در اولویت خدمات رسانی هستند یا سرمایه دار‌ها و بالا نشینان خیابانِ تازه سنگ فرش شده ارم؟!


وی ادامه داد: در منطقه دشت کربال که به علت سو مدیریت در حوزه منابع آب رودخانه ای، منطقه را با بحران جدی خشکسالی و محدودیت کشاورزی و نارضایتی مردم و مهاجرت آن‌ها به شهر و حاشیه نشینی شهری رو به رو کرده، ویدیو تجمع و اعتراض به حق مردم سر از بی بی سی و رسانه‌های معاند در میآورد، اما همچنان از آقایان صدایی به گوش نمی‌رسد...!

مردم بیرم از یه جرعه آب شیرین و زلال هم محرومند


نماینده بسیج دانشجویی استان فارس اظهار داشت: در منطقه بیرم فارس که مردم حتی از یه جرعه آب شیرین و زلال هم محرومند، علی رغم تلاش‌های جدی و پیگیری‌های مکرر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان، اما وعده‌های سر خرمن مدیران استانداری همچنان به قوت خود باقیست. بسیج دانشجویی نیز دوبار گزارش مکتوب قضیه بیرم را به دفتر ستاد نماز جمعه تحویل داده، اما گویا دفتر امام جمعه آنقدر مشغولیت دارد که فرصتی برای پرداختن به این مسایل نمی‌ماند.


وی افزود: آیا امام جمعه محترم از شرایط حاکم بر معادن استان آگاه هستند؟ آیا مطلعید که معادن به عنوان حقوق انفال با رانت و ویژه خواری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و و در سایه فرار مالیاتی و عدم نظارت کافی مسوولین سرمایه ملی و حقوق عامه به تاراج میرود؟


اسفندیاری یادآور شد: در قضیه آلودگی هوای شهرستان زرقان، با وجود اینکه کارشناسان بهداشت، کارشناس دادگستری، کارشناس محیط زیست و مقامات دادگستری و قضایی شهرستان، همه مهر تایید بر آلودگی شدید هوای زرقان و تهدید جدی آن برای سلامتی مردم بومی زده اند و بر لزوم جابجایی هرچه سریعتر کارخانه‌های تولید کننده آلاینده‌های مضر، تاکید کرده اند، اما گویا منفعت سرمایه سالار‌ها و کارخانه دار‌ها که از قضا از حمایت مجموعه استانداری هم برخوردار هستند، بر سلامت و جان مردم ارجحیت دارد.


وی ادامه داد: حتی از یک فیلتر تسویه کننده آلاینده‌ها که آلودگی را تا حد زیادی کاهش میدهد هم دریغ میشود! آقایان حتی خجالت نکشیدند و بر سر همین قضیه حکم جلب مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان را هم صادر کردند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده