تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۰۷۱۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس:

۵۵ هزار هکتار از معادن استان به فارس بازگشت

می متالز - رییس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: ۵۵ هزار هکتار از معادن فارس که قبلا واگذار شده بود، در راستای تحقق شعار سال به استان بازگشت.

به گزارش می‌متالز، دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در مطلب ارسالی شامگاه یکشنبه خود از قول ابراهیم عزیزی افزود: در سال‌های گذشته، ۵۵هزار هکتار از معادن استان فارس از استان جدا شده و به استان کرمان اختصاص یافته، اما در این حوزه به تعهدات عمل نشده بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: با پیگیری مجدانه در مجلس یازدهم، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در نهایت ۵۵هزار هکتار از معادن استان فارس دوباره به استان بازگردانده شد.
عزیزی خاطرنشان کرد: پس از بازگرداندن معادن به استان، عملیات اکتشاف و استخراج به واحد‌های فولادی استان فارس سپرده خواهد شد.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس، بازگرداندن معادن فارس را در راستای شعار سال دانست و گفت: این اقدام کلان به نوعی مانع زدایی و پشتیبانی از تولید محسوب می‌شود چراکه با وجود این معادن شرکت‌های استان فعال خواهند شد.
عزیزی افزود: با توجه به نیاز شرکت‌های فولادی استان فارس به مواد اولیه، بازگرداندن معادن به استان، یک اقدام ضروری بود که با پیگیری مجدانه این امر مهم صورت گرفت.
به گفته عزیزی با این اقدام به موقع، شرکت‌های فولادی استان از تامین مواد اولیه بی نیاز خواهند شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

عناوین برگزیده