تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۱۰۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون فنی مهندسی گل گهر خبر داد:

افزایش 2میلیون تنی تولید گندله با تغییرات زیر سقفی

می متالز - معاون فنی مهندسی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در خصوص افزایش بیش از 3 برابری تولید طی دو سال گذشته در این شرکت گفت: افزایش تولیدها به‌واسطه بهره‌برداری از بخشی پروژه‌های شرکت رقم خورده است؛ راه‌اندازی خطوط تولید 5، 6 و 7 طی این سال‌ها در حوزه کنسانتره و بهره‌برداری از خط تولید 2 گندله‌سازی با تمام ظرفیت آغازشده است.
افزایش 2میلیون تنی تولید گندله با تغییرات زیر سقفی

به گزارش می متالز، محمدرضا شهسواری همچنین از ادامه‌دار شدن افزایش تولید در آینده خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های این شرکت افزایش تولید به‌صورت زیر سقفی است. بدین معنی که ظرفیت تولید کارخانه‌های موجود را به‌واسطه افزایش بهره‌وری تجهیز و یا به‌روزرسانی تجهیز افزایش‌خواهیم داد.

وی بابیان اینکه خطوط تولید رکوردهای جدیدی را تجربه کرده است افزود: دریکی از کارخانه‌های گندله‌سازی افزایش ظرفیت تولید حدود 2 میلیون تن به‌واسطه تغییرات زیر سقفی خواهد شد. این موضوع به دلیل اینکه خیلی از زیرساخت‌ها خصوصاً منابع انسانی نیاز به افزایش ندارند، تأثیر چشمگیری روی قیمت تمام‌شده تولید می‌گذارد.

معاون فنی مهندسی گل گهر در خصوص تأثیر تحریم‌ها در حوزه تأمین قطعات موردنیاز تولید گفت: مهم‌ترین رویکرد گل گهر برای مدیریت تحریم‌ها، ساخت داخل و مهندسی معکوس است. این امر از سه سال پیش و قبل از شروع تحریم‌ها آغازشده و در حال حاضر از کل قطعاتی که در زنجیره فولاد گل گهر استفاده می‌شود، 25 درصد از خارج تأمین می‌شود که بخش مدیریت مهندسی معکوس و ساخت داخل در حال بررسی هستند، ساخت برخی قطعات به تأمین‌کنندگان سفارش داده‌شده و بخشی از نمونه‌های داخلی ساخته، نصب و در حال تست هستند.

وی با اشاره به اینکه هزینه ریسک تولید قطعات را گل گهر متقبل شده است گفت: هزینه تأمین مواد اولیه تولید قطعات را شرکت برعهده‌گرفته و هزینه ساخت را تأمین‌کنندگان بر عهده‌دارند.

معاون پشتیبانی مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر نیز در رابطه با کسب رتبه سوم در بازار سرمایه در طول کمتر از سه سال گفت: این موضوع به مجموعه فعالیت‌های سیستمی در شرکت برمی‌گردد. وجود انگیزه لازم در کارکنان برای پیشرفت، بها دادن به خلاقیت‌ها و کارشناسان زبده و شکل‌گیری یک کار تیمی در شرکت گل گهر این موفقیت را رقم‌زده است.

 

نظام پیشنهادی ، 329 میلیارد تومان صرفه‌جویی را رقم زد

محمد حاتمی تشریح کرد: درزمینه خلاقیت و ایجاد انگیزه بین کارکنان در مدیریت کنونی یک نظام استعدادیابی و کشف خلاقیت تحت عنوان نظام پیشنهادی در شرکت شکل گرفت. این نظام در سال 94 اعلام شد و در سال 95، بیش از دو هزار و دویست پیشنهاد جدید راجع به اصلاح امور در تمامی زمینه‌های تولید، فرآوری، موضوعات پشتیبانی و... دریافت کردیم که حاصل آن 103 میلیارد تومان صرفه‌جویی در حوزه فعالیت‌های گل گهر شد و حدود 5 درصد پاداش برای این خلاقیت‌ها در نظر گرفته شد.

حاتمی ادامه داد: در سال 96 نیز با توجه به اینکه تعداد پیشنهادهای ارائه‌شده کم‌تر بود اما میزان صرفه‌جویی افزایش داشت. به‌طوری‌که 226 میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل طرح‌های ارائه‌شده بود. نکته قابل‌توجه اینکه به پیشنهاد برتر در کنار پاداشی که دریافت می‌کرد، یک دستگاه پژو پارس به‌عنوان جایزه نیز تحویل داده شد که شخص برنده به‌محض تحویل خودرو، آن را به سازمان بهزیستی شهرستان سیرجان هدیه کرد.

وی تصریح کرد: می‌توان گفت این حاصل یک نظام دقیق کنترل‌شده تقویت خلاقیت است که انگیزه، رضایتمندی و به‌نوعی مهندسی شغلی را به دنبال دارد. از طرفی تقویت کار تیمی به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلی در دستور کار قرارگرفته است. به‌طوری‌که بین سطوح مختلف مدیریتی مجموعه در مورد مشکلات و راه‌حل آن‌ها اختلاف‌نظری وجود ندارد.

معاون پشتیبانی مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر افزود: حدود 38 شرکت در منطقه مربوط به حوزه گل گهر وجود دارد که حدود 20 هزار نفر در آن‌ها شاغل هستند که در طول سال‌های بعد از 93 تاکنون، یک ماه حقوق عقب‌مانده نداریم و همچنین تنش کارگری در این شرکت‌ها دیده نشده است.

وی همچنین استقرار داوطلبانه سازمان بازرسی در شرکت خصوصی گل گهر را یکی از افتخارات این مجموعه دانست و افزود: در حال حاضر به‌طور هم‌زمان در دفتر تهران و سایت گل گهر نیروهای سازمان بازرسی مستقر هستند. طبق اعلام چند روز گذشته مسئولان مربوطه، طی یک ماه گذشته مورد قابل‌ملاحظه‌ای در مورد تخلف وجود ندارد و 98 درصد امور قابل‌تقدیر و 2 درصد مابقی مربوط به انضباط مالی یا اداری است که نیاز به پیگیری دارد.

حاتمی در رابطه با اعتصاب اخیر کامیون داران و تأثیرات آن بر عملکرد گل گهر گفت: امسال 2 اعتصاب سراسری در خرداد و مهرماه توسط کامیون داران رخ‌داده است که به دلیل اقداماتی که از قبل پیش‌بینی‌شده بود، کم‌ترین تنش را دراین‌بین داشتیم. چراکه ما شرکت اختصاصی با مالکیت خود را برای حمل داخلی داریم. همچنین به دلیل حمل مناسبی که در سال 96، محصول دپو در شرکت وجود نداشت و بار از زیر بخش بارگیری دریافت و به مقصد حمل می‌شد. در حوزه حمل خارج از شرکت نیز مشکلات از طریق دپوهای بندرعباس یا مبادی خروجی کالا مرتفع شد.

عناوین برگزیده