به گزارش میمتالز، دکتر محمد رضا حسین زاده که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی به صورت وبیناری در جمع کارکنان بانک سخن میگفت با تاکید بر این که همه باید در قبال سازمان خود «تعصب» داشته باشند، خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید در مقابل تخریبهای ناجوانمردانه و یا انتشار اطلاعات نادرست و غیرواقعی، بی تفاوت باشد، بلکه باید علاوه بر تولید و انتشار محتوای صحیح، نسبت به اطلاعات غلط منتشر شده نیز واکنش نشان دهد.
او از مسابقه ایجاد شده در فضای مجازی برای تخریب خدمات نظام بانکی، ابراز تاسف کرد و با بیان این که روزانه میلیاردها ریال تسهیلات توسط نظام بانکی در اختیار بنگاههای اقتصادی و عموم مردم قرار میگیرد، گفت: متاسفیم که پرداخت سالانه یک میلیون فقره تسهیلات ازدواج توسط بانکها در رسانهها بازتاب چندانی ندارد، اما بروز مشکلی کوچک در پرداخت یک فقره تسهیلات، به سرخط خبرها تبدیل میشود.
حسین زاده با تاکید بر این که «نباید اجازه بدهیم رسانههای رسمی و غیررسمی، اخبار دروغ علیه بانک منتشر کنند»، به موضوع تملیک واحدهای تولیدی توسط بانکها اشاره کرد و گفت: همه میدانند که بانک، هیچ واحد تولیدی فعالی را تملیک نمیکند، بنابراین آنچه از سوی بانکها تملیک میشود، واحد تولیدی غیرفعال، بدون کارگر و بدون کار است و این اقدام نیز برای احیای منابع بانک انجام میشود.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین از کارکنان خواست برای دفاع از خدمات بانک در فضای مجازی و حقیقی، منتظر دستورالعملها نباشند و به صورت خودجوش، اقدامات بانک را برای مخاطبان خود تشریح کنند.
وی همچنین با تقدیر از خدمات مجموعه روابط عمومی بانک، استفاده از همه ابزارهای موجود برای تبیین خدمات بانک به جامعه را خواستار شد. در این جلسه همچنین دکتر محمد سلطانی فر، استاد علوم ارتباطات با بیان این که امروزه روابط عمومی بخش مهمی از علم و دنیای ارتباطات است، گفت: «افکار عمومی» پیشتر فقط پذیرنده بود، اما امروز مخاطبان روابط عمومی، خود تولیدکننده محتوا هستند و از این رو کارکردن در فضای روابط عمومی بسیار سخت شده است.
وی با تاکید بر این که گسترش ابزارهای ارتباطی و ظهور شبکههای اجتماعی، مسوولیت هر کس نسبت به سازمان و حتی جامعه را دوچندان کرده است، ادامه داد: امروز تکنولوژی در خدمت روابط عمومی قرار گرفته و قدرت شبکه سازی را برای همه ایجاد کرده است.
سلطانی فر به اهمیت تولید محتوا در دنیای امروز اشاره کرد و با بیان این که ارزش افزوده سازمان در حوزه روابط عمومی به محتوای تولیدی بستگی دارد، اظهار کرد: هر کدام از کارکنان سازمان و یا در نگاه کلان، هر کدام از مردم میتوانند صاحب قدرت تولید محتوا باشند و در قبال جامعهای که در آن زندگی میکنند، مسوولیت خود را ایفا کنند.
در ادامه این وبینار، جمعی از حاضران به سطرح سوالات خود پرداخته و پاسخهای لازم را دریافت کردند.