تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۱۰۸۳۱
سرویس خبر : انرژی

تلاش شل برای تولید محصولات پتروشیمی از دی‌اکسید کربن

‌می‌متالز - شرکت انگلیسی-هلندی شل با دانشگاهی در سنگاپور روی یک پروژه کربن‌زدایی به ارزش ۳.۴ میلیون دلار با هدف تولید محصولات پتروشیمی همکاری می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، شرکت انگلیسی-هلندی شل اعلام کرد که با دانشگاه ملی سنگاپور در قالب یک پروژه تحقیقاتی طی سه سال و به ارزش سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برای تبدیل دی‌اکسید کربن به محصولات پتروشیمی و سوخت ۳.۴ میلیون دلار همکاری می‌کند.

دو طرف در بیانیه‌هایی جداگانه در پایگاه‌های اطلاع‌رسانس خود نوشتند: محققان شل و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) فرآیند‌هایی را برای تولید اتانول و ان-پروپانول از دی‌اکسید کربن، محصولی جانبی از فرآیند‌های صنعتی، توسعه می‌دهند.

دانشگاه سنگاپوری و شل اعلام کردند که اتانول و ان-پروپانول را می‌توان با بنزین مخلوط کرد و سوخت‌های پاک‌تر تولید کرد یا از آن برای تولید اتیلن و پروپیلن، مواد اصلی تولید پلاستیک، بهره برد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه ملی سنگاپور اعلام کرد که روش‌های کنونی تبدیل دی‌اکسید کربن به سوخت و مواد شیمیایی بازدهی مطلوبی برای برآورده کردن نیاز‌های صنعتی ندارند.

دانشگاه سنگاپوری در بیانیه خود آورده است که شل به تخصص خود برای افزایش کاتالیزور‌ها و فرآیند‌های توسعه یافته توسط تیم دانشگاه ملی سنگاپور کمک می‌کند.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده