تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۱۱۲۴۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بورس به مس هم رحم نکرد

‌می‌متالز - رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: تنها راه حل مشکلات صنایع دستی نظارت وزارت صمت بر قیمت‌ها و مدیریت آن است.

به گزارش می‌متالز، عباس شیردلی رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان جوان از اصفهان، گفت: با وجود اینکه مس متعلق به ایران است و هنرمندان از آن تولید هنر می‌کنند قیمت بسیار بالایی دارد؛ متاسفانه مس را وارد بورس کردند و قیمت آن را بورس تعیین می‌کند.

او افزود: در حال حاضر مس در کشور خودمان به نسبت سایر کشور‌ها گران‌تر خریداری می‌شود در حالی که اگر مس را با همین نرخ فعلی دلار وارد کشور کنیم بسیار ارزان‌تر خواهد بود.


رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: در حالی که قیمت دلار کاهش یافته، اما هر کیلوگرم مس باید به قیمت ۳۱۳ هزار تومان خرید و فروش شود.

شیردلی مهمترین عامل گرانی مواد اولیه صنایع دستی را مدیریت نداشتن و نظارت نکردن دولت بر صنایع دستی دانست و اظهار کرد: نه تنها مس، بلکه چرم، رنگ، پارچه و چوب هم گران شده و تنها راه حل مشکلات صنایع دستی نظارت وزارت صمت بر قیمت‌ها و تعیین نرخ‌ها است.

او یادآور شد: به علت کم شدن مسافرت‌ها و نبود گردشگر در دوران کرونا صنایع دستی با مشکل فروش روبرو شده است، البته برخی از هنرمندان، صنایع دستی خود را از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده