تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۱۱۲۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان همچنان در بلاتکلیفی

‌می‌متالز - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مجتمع مس سرچشمه و اوقاف رفسنجان در خصوص مدیریت خانه حاج‌آقاعلی، تصریح کرد: سالیان سال خانه حاج آقا علی رفسنجان دستخوش تغییرات مدیریتی شده است، میراث هزینه‌هایی انجام داد و سپس شرکتی مربوط به اوقاف ورود کرد کار‌های کلی‌تری انجام داد، اما در مدیریت آن دچار مشکل شدیم و در مقطعی از زمان مقرر شد شهرداری مدیریت خانه را برای مدتی عهده‌دار شود و خانه در اجاره شهرداری باشد که به توافق نرسیدند.

به گزارش می‌متالز، "حسن حسینی" در مراسم آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در خانه حاج آقا علی رفسنجان اظهار کرد: با کار فرهنگی که در جامعه انجام شده دیدگاه‌ها نسبت به میراث فرهنگی تغییر کرده و اهمیت میراث و آثار تاریخی در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در آیات کلام‌الله مجید که توصیه به گشت و گذار و سیر و سیاحت در اطراف و اکناف زمین برای عبرت گرفتن، شده است افزود: یکی از ابعاد توسعه پایدار جوامع، توسعه صنعت گردشگری‌ست که در بعد اقتصادی هم اهمیت زیادی دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفسنجان تصریح کرد: رفسنجان یکی از نقاط تاریخی کشور و استان کرمان است به‌طوری که منطقه خنامان یکی از مراکز تمدنی استان کرمان است و نخستین سکونت‌گاه‌های بشر در استان کرمان است.

حسینی خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان در کنار میراث طبیعی و ملموسی که دارد، آثار شاخصی، چون دره راگه، ماسه‌های بادی، ظرفیت شکار و ابنیه و آثار تاریخی فراوانی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مجتمع مس سرچشمه و اوقاف رفسنجان در خصوص مدیریت خانه حاج‌آقاعلی، تصریح کرد: سالیان سال خانه حاج آقا علی رفسنجان دستخوش تغییرات مدیریتی شده است، میراث هزینه‌هایی انجام داد و سپس شرکتی مربوط به اوقاف ورود کرد و کار‌های کلی‌تری انجام داد، اما در مدیریت آن دچار مشکل شدیم در مقطعی از زمان شهرداری مدیریت خانه را برای مدتی عهده‌دار شود و خانه در اجاره شهرداری باشد که به توافق نرسیدند.

حسینی اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه بین مس و اوقاف که در حضور وزیر صمت به امضا رسید موضوع مدیریت خانه حل شود و درب خانه به‌طور رسمی برای بازدید علاقه‌مند از سراسر کشور و جهان باز شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) 

عناوین برگزیده