تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۱۱۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در شهرک صنعتی بزرگ شیراز عنوان کرد:

طرح توسعه شهرک‌های صنعتی برخوردار کشور در دستور کار است/ تدوین لایحه حمایت از صنایع کوچک با همکاری مجلس شورای اسلامی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان فارس از طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز و تصفیه خانه فاضلاب این شهرک بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در بازگشت از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، وارد استان فارس شد و ضمن بازدید از طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز و تصفیه خانه فاضلاب این شهرک، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و مسائل و مشکلات این شهرک قرار گرفت.

شهرک صنعتی بزرگ شیراز به‌عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان فارس دارای ۱۱۳۶ هکتار مساحت است که تا کنون ۴۵۷۰ قرارداد حق انتفاع با سرمایه گذاران در آن منعقد و ۳۲۰۹ واحد صنعتی، صنفی و کارگاهی با اشتغال ۲۳ هزار نفر درحال بهره برداری می‌باشند.

همچنین تا کنون برای بهره برداری از واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

طرح ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب از ۴ هزار به ۵ هزار مترمکعب نیز با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک صنعتی بزرگ شیراز درحال انجام است.

طرح توسعه شهرک‌های صنعتی برخوردار کشور در دستور کار است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بزرگ شیراز در گفتگو با خبرنگاران از برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان اشتغال از محل بهره برداری از ۳۳۰۰ واحد تولیدی درحال ساخت و ساز محقق خواهد شد.

علی رسولیان همچنین از برنامه‌ریزی برای ساخت و به بهره برداری رسیدن حداقل ۱۰۰۰ کارگاه تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و افزود: سهم استان فارس در این بخش ۱۲۰ کارگاه تولیدی است که بخش زیادی از آن‌ها توسط بخش خصوصی و بخشی نیز با مشارکت دولت اجرا می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که سال گذشته ۱۵۵۷ واحد صنعتی راکد با بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشتند، اضافه کرد: امسال نیز احیاء ۱۶۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با کمک کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد که از این تعداد سهم استان فارس ۱۰۰ واحد است که با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به لزوم مانع زدایی از تولید و برنامه‌های این سازمان در این بخش ادامه داد: در راستای اصلاح قوانین و مقررات و با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، موارد مهم شناسایی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که مهمترین آن‌ها بهره مندی شهرک‌های صنعتی از یک درصد ارزش افزوده و نیز تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی است.

رسولیان در ادامه با اشاره به نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این زمینه نیز تفاهم کردیم که لایحه حمایت از صنایع کوچک تدوین و برای تصویب در مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا راهکار‌های منسجمی برای مدیریت واحد صنایع کوچک اتخاذ و به تصویب برسد.

وی بر توسعه شهرک‌های صنعتی برخوردار کشور نیز تأکید کرد و گفت: امسال برنامه‌ریزی برای افزایش مساحت ۱۰ هزار هکتاری شهرک‌های صنعتی انجام شده که در این زمینه در استان فارس نیز طرح‌های توسعه به میزان ۲۰۰ هکتار در برنامه قرار دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده