تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۴۰۶
کد خبر: ۲۱۲۴۸۴
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صمت:

پنج هزار هکتار زمین به فعالان اقتصادی در شهرک‌های صنعتی کشور واگذار شد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته پنج هزار هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی کشور به فعالان اقتصادی واگذار و تاسیس واحد‌های صنعتی نیز ۴۰ درصد رشد یافت.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز سه‌شنبه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: پارسال با وجود مشکلات اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا، در حوزه صنعت شاهد رشد هشت درصدی بودیم و تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و تولیدی ۱۰ درصد رشد داشت.

وی این عملکرد را حرکتی روبه جلو و نشانه استقبال وزارت صمت از سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال بوده و ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در قالب این تعداد شهرک صنعتی فعالیت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بر ضرورت تلاش توانمند کردن مردم در جهت ایجاد اشتغال و رفاه آنان تاکید کرد و گفت: کشور‌های اسلامی و همسایگان باید برای توسعه اقتصادی، اشتغال و رفاه و آسایش مردم گام بردارند و در این راه همگام و همدل باشند.

رسولیان با بیان اینکه روابط ایران و عراق همواره نزدیک و دوستانه بوده است، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمام تلاش خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بکار گرفته و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی منطقه ویژه اقتصادی بانه را فرصتی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایران و عراق دانست و یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در منطقه ویژه اقتصادی بانه ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عملیاتی و اجرا خواهد شد و ۵۰ هکتار دیگر توسعه می‌یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: سازمان صنایع کوچک، تسهیلاتی ویژه برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته و زمینه و فرصت سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی در حوزه اعطای مجوز، زمین و حمایت هنگام تولید، فراهم کرده است.

همکاری برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک عراق و ایران، تلاش برای کاهش واردات کالا‌های مهم و تولید آن در داخل، ایجاد خوشه‌های صنعتی و آمادگی برای تولید کالا‌های مشترک با عراق، از مواردی بود که رسولیان به آن اشاره کرد.

سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی حمایت می‌شوند

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران هم گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در کردستان از حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده راضی نیستیم و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را به سرمایه گذاری در این استان دعوت می‌کنیم.

سید علی‌محمد موسوی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران، با تمام توان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت در بخش صنعت و تولید حمایت می‌کند و زمینه برای فعالان اقتصادی در کشور فراهم است.
وی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ویژه فعالان اقتصادی عراقی خواستار سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه شد و افزود: البته انتظار داریم سرمایه‌گذاران منتظر دولت‌ها نباشند و فرصت‌ها را در راستای سرمایه گذاری بیشتر از دست ندهند.
رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران یادآور شد: علی‌رغم وجود تحریم‌ها ۶.۲ میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری در سال گذشته در کشور تصویب کرده‌ایم که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۲۰ درصد رشد داشت.
موسوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران عراقی از زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کردستان برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری استفاده کنند، اظهار داشت: قوانین، مقررات و شرایط خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در کشور وجود دارد که امیدواریم مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه (با ۸۵ هکتار مساحت) در ۱۵ کیلومتری این شهر و در پنج کیلومتری مرز سیرانبند بانه قرار دارد. شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده