به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با بیان اینکه حجم کارقابل اجرا در پست ۴۰۰به۶۳ کیلوولت هاتف ۱۷هزار مترمربع بوده که تاکنون ۱۳هزار مترمربع روسازی شده گفت: برآورد هزینه کل روسازی حدود ۵۵۰میلیون تومان بوده که نسبت به هزینه اجرای روسازی با آسفالت که بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، ۷۵۰میلیون تومان صرفه جویی شده است.
موسی رضایی افزود:این طرح با هدف صرفه جویی در هزینه ها، استفاده از تکنولوژی جایگزین آسفالت و اجرای اقتصادمقاومتی با همکاری گروه پژوهشی فناوری های نوین در مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا شده است.
وی مزایای استفاده از این نوع بتن را افزایش مقاومت خمشی و استحکام سازه ای، دوام بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی گرم، دوستدار محیط زیست به دلیل استفاده نکردن از قیر، عمر مفید تا سه برابر روسازی آسفالتی سنتی، کاهش ضخامت لایه های روسازی،هزینه اجرای کمتر و سرعت اجرای یکسان بیان کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان افزود: پست ۴۰۰به۶۳ کیلوولت هاتف در زمینی به وسعت ۲۵هکتار در شرق اصفهان و در کیلومتر ۵۵ جاده اصفهان – کوهپایه با اعتبار ارزی بیش از ۲۲میلیون یورو و ریالی ۱۱۲میلیارد ریال با تسهیلات بانک توسعه اسلامی تاکنون ۹۰درصد پیشرفت داشته است.