تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۱۱۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان مرکزی:

بررسی شرایط استان مرکزی پس از لغو تحریم‌ها ضروری است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان مرکزی گفت: بررسی شرایط اقتصادی کشور و استان، پس از لغو تحریم‌ها ضروری است و باید استراتژی و راهکار‌های مشخصی به منظور بهره‌برداری‌های لازم مشخص شود.

به گزارش می‌متالز، ناصر بیکی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: تحریم‌ها با همه سختی‌هایی که داشت توانست بخش خفته توانمندی‌های صنعتی و تولیدی را بیدار کند و از این منظر فرصت مغتنمی برای کشور بود.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ایجاد شرایط مناسب برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین در راستای اهمیت موضوع لغو تحریم‌ها و شرایط پساتحریم، شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان مرکزی توسط متولیان امر ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: اکنون واحد‌های تولیدی باید با حداکثر ظرفیت کاری و در سایه گفتمان اقتصاد مقاوم، خود را برای دوران پساتحریم آماده کنند و صرفه‌جویی و ایده‌پردازی را سرلوحه کار قرار دهند.

بیکی تصریح کرد: نگرانی‌هایی در خصوص خط قرمز‌ها در دوران پساتحریم وجود دارد، زیرا فرصت‌های زیادی بابت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه ایجاد شده که این سرمایه‌ها باید حفظ شود و کنترل واردات بی‌رویه نیز باید با تدابیر خاص از هم اکنون مهار شود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده