تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۱۲۰۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن خرشک از دو سال گذشته تعطیل بوده است/ عدم صدور مجوز معدن از سال ۹۶ تاکنون در گیلان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت گیلان با گله‌مندی از عدم مدیریت صحیح معادن گیلان در چند سال اخیر گفت: از دو سال گذشته تاکنون معدن خرشک رودبار تعطیل بوده است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دلق‌پوش پیش از ظهر امروز در جلسه بحران فرمانداری رودبار در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به آخرین وضعیت معدن خرشک در رودبار اظهار کرد: از دو سال پیش تاکنون معدن خرشک به‌حکم دادستانی تعطیل بوده و فعالیتی نداشته است.

وی با گله‌مندی از عدم مدیریت صحیح معادن گیلان در چند سال اخیر گفت: درگذشته معادن ما به‌درستی مدیریت نشده و برای صدور مجوز معادن هم از قبل، نظارت صحیح صورت نگرفته است.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر لزوم توجه به عملکرد معادن این استان افزود: از سال ۹۶ تاکنون هیچ‌گونه مجوز معدنی در استان صادر نشده است.

دلق‌پوش نقش معادن گیلان در رشد اقتصادی کشور را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: معادن استان گیلان، منشأ عمران و آبادانی بوده و نیازمند مطالعه است، اما این دلیلی بر این نیست که در اجرا دقت نظر صورت نگیرد، زیرا سازمان صمت متولی معادن دارای پروانه است و قطعاً بر فعالیت معادن نظارت جدی دارد.

وی با اشاره به خلع‌ید برخی سوءاستفاده کنندگان از معادن گیلان تصریح کرد: در استان گیلان به‌ویژه شهرستان رودبار به مدت یک و سال و نیم نظارت بر فعالیت معادن با هماهنگی استانداری صورت گرفته و بسیاری هم که اهل بهره‌برداری نیستند خلع ید شده و آن‌هایی که مشکل اجتماعی به وجود می‌آورند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه برای صدور مجوز معادن باید از ۱۵ مرجع قانونی استعلام گرفته شود، گفت: اتفاق خرشک بایستی به شکل فنی و کارشناسانه بررسی شود و قضاوت عمومی، قضاوت درست نخواهد بود از طرفی زندگی مردم و حقوق آن‌ها و صیانت از حق مردم هم جز وظایف اصلی سازمان صمت است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده