تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۱۲۱۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی احیاء ۲۷ واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید در استان بوشهر

‌می‌متالز - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت:در سال جاری پیش بینی می‌شود ۲۷ واحد صنعتی غیر فعال در استان به چرخه تولید بازگشته و احیاء شوند.

به گزارش می‌متالز، حسن بحرینی افزود: با احیاء این ۲۷ واحد صنعتی در استان پیش بینی ایجاد اشتغال ۲۰۰ نفر در استان انتظار می‌رود.

وی با اشاره به تعداد ۵۳۶ فقره پروانه بهره برداری صنعتی موجود در استان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۴۴۸ واحد صنعتی فعال و ۸۸ واحد غیر فعال می‌باشند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان بوشهر، اعلام کرد: تعداد ۸۳ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در حال اجرا است که پیش بینی می‌شود از این بین تعداد ۳۶ طرح امسال عملیات اجرایی آن‌ها تکمیل و به بهره برداری برسند که با راه اندازی ان‌ها پیش بینی اشتغال حدود ۵۰۰ نفر را دراستان بوشهرخواهیم داشت.

بحرینی عنوان کرد: تعداد ۴۴ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعال در استان که بدلیل دارا بودن مشکلات با ظرفیت کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت می‌نمایند شناسایی گردیده اند که در برنامه‌های سال جاری این سازمان جهت حل مشکلات و افزایش ظرفیت تولید قرار دارند.

وی در ادامه گفت: در موضوع تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نیز در مجموع تاکنون ۲۱۱ میلیارد تومان در سال‏‌های ۹۸ و ۹۹ به ۳۱ واحد تولیدی صنعتی استان بوشهر پرداخت شده‌است.

گفتنی است که در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۱۹۸ واحد تولیدی استان بوشهر پرداخت شد ه است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده