تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۱۲۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی وزارت دفاع

‌می‌متالز - شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی در راستای حمایت هرچه بیشتر از فناوری‌های حوزه دفاعی کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، نشست مشترک مدیران شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با رئیس و اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی، به منظور امضای تفاهمنامه گسترش همکاری‌های مشترک در محل صندوق حمایت از فناوری‌های دفاعی برگزار شد.
امیر دریادار فرهاد امیری معاون وزیر و رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به مدیرعامل صحا و هیات همراه گزارشی از سوابق و نحوه همکاری‌های این صندوق با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ارائه کرد.
رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی افزود: پیشرفت رو ازفزون علم و تنوع فناوری‌ها در حوزه صنایع دفاعی در کنار کمبود منابع موجب شد تا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کنیم لذا رویکردی را در قالب همکاری لشکری و کشوری تعریف کرده و در این چارچوب از توان سایر بخش‌ها از جمله صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در احصاء و حمایت از فناوری‌های دو منظوره استفاده می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر، گزارشی از عملکرد صندوق در سال ۹۹ و برنامه‌های آتی آن ارائه کرد.
رضا نقی پور اصل عملکرد صندوق در سال جهش تولید را بی نظیر توصیف کرد و گفت: در سال ۹۹ علیرغم فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و همچنین همه گیری بیماری کرونا، توانستیم با همت و تلاش همه همکاران ضمن تحقق عملی جهش تولید در صنایع پیشرفته رکورد‌های قابل توجهی را در زمینه ارائه تسهیلات، صدور ضمانت نامه ها، وصول مطالبات ثبت نماییم که در ۲۵ سال فعالیت صندوق بی نظیر بود.
رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مانع زدایی را یکی از اهداف مهم صحا برای تحقق عملی شعار سال ۱۴۰۰ برشمرد و افزود: حسب نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها توسط رهبری معظم انقلاب، به منظور نیل به تحقق عملی آن، تسهیلگری را در سرلوحه کار‌های خود قرار دادیم و با بازنگری در آیین نامه‌ها و فرآیند‌ها که البته از سال گذشته آن را آغاز کرده و جابجایی رکورد‌های اخیر نیز حاصل آن می‌باشد، گام‌های مهمی را در این زمینه برداشتیم که یکی از این موارد کاهش مدت زمان ارزیابی طرح‌ها می‌باشد.
نقی پور اصل در ادامه به سوابق همکاری صحا با صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی با مجموعه صنایع دفاعی کشور داشتیم به نحوی که علاوه بر مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال نیز در قالب ضمانتنامه‌ها از صنایع پیشرفته در حوزه صنایع دفاعی حمایت کرده ایم.
در ادامه این نشست طرفین به بحث و بررسی مواردی از قبیل تشکیل کارگروه مشترک به منظور ارزیابی طرح‌های حوزه دفاعیبه منظور حفظ پروتکل‌های محرمانگی طرح‌های نظامی، بازنگری، مساعدت و تسهیلگری صحا در وثائق دریافتی از شرکت‌های حوزه صنایع دفاعی، استفاده از ظرفیت عضویت وزیر دفاع در مجمع عمومی صحا و بازدید از پردیس دفاعی وزارت دفاع در استان فارس و ایجاد نمایندگی صحا در این پردیس به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان این نشست تفاهم نامه گسترش همکاری‌های مشترک بین شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی به امضای نقی پور اصل و امیردریادار فرهاد امیری رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده